Wednesday, Sep 11, 2019

صفحه نخست » سخنان متناقض سخنگوی دولت و رئیس دفتر روحانی در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها

zanan.jpgربیعی سخنگوی دولت: دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست

دویچه وله ـ سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی گفت شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها دارد به سمتی پیش می‌رود که در مسابقات لیگ هم حضور یابند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود گفت که دولت موافق حضور زنان در استادیوم‌هاست و به نقل از وزیر ورزش خبر داد که زیرساخت‌های لازم برای این حضور نیز در ورزشگاه‌ها آماده شده‌اند. او خواست زنان در جایگاه‌های اجتماعی را برحق دانست و افزود: «خانم‌ها فعلا می‌توانند در همه بازی‌های ملی حضور یابند. با رعایت ملاحظات شرایط دارد به سمتی پیش می‌رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند.»

او در عین حال از مردها خواست ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی‌ها رفع شوند:» ما برای این نگرانی‌ها احترام قائلیم. «ربیعی افزود که موضوع "مرحومه سحر" در دولت مطرح شده و ابعاد خودسوزی او در دست بررسی است.

نگرانی مورد اشاره ربیعی متوجه مخالفت تمام عیار مراجع تقلید، دادستان کل و اصولگرایان تندرو با حضور زن‌ها در استادیوم‌های فوتبال است. ناصر مکارم شیرازی از جمله فقهای قم گفته است: «جو حاکم بر ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست. این برنامه‌ها را از رسانه‌ها هم می‌‌توانند ببینند.»

***

واعظی در واکنش به مرگ دختر آبی:
با فضای فعلی حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست

العربیه - محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری ایران چهارشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۹، در واکنش به مرگ سحر خدایاری دختری که در پی دستگیری به دلیل تلاش برای ورود به استادیوم آزادی اقدام به خودسوزی کرده بود گفت که با فضای فعلی حضور زنان در وزرشگاه‌ها به مصلحت نیست.

به گزارش مشرق نیوز، محمود واعظی در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوالی در باره خودسوزی سحر گفت: «در دولت چند ماه قبل در این خصوص صحبت کردیم، اعتقاد ما این است که اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌ها باشد از نظر ما منعی ندارد، اما با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست».

از سوی دیگر، علی ربعی سخنگوی دولت ایران گفته است: «موضوع مرحوم سحر و حضور زنان در ورزش‌گاه‌ها یکشنبه پیش در دولت مطرح شد زنان می‌توانند در همه بازی‌های ملی حاضر باشند و شرایط به سمتی پیش می‌رود که زنان در لیگ حضور یابند.

در همین حال، خبرگزاری ایسنا به نقل از وزیر ورزش گزارش داد، زیرساخت‌های لازم مثل گذرگاه، جای‌‌گاه، سرویس‌های بهداشتی جداگانه در همه ورزش‌گاه‌ها آماده است و ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد».

قابل به یاد آوری است که جان باختن سحر خدایاری دختری که در پی دستگیری به دلیل تلاش برای ورود به استادیوم آزادی اقدام به خودسوزی کرده بود واکنش‌های زیادی را به همراه داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy