Wednesday, Sep 11, 2019

صفحه نخست » جمهوری اسلامی اتاق به اتاق آلوده به ویروس نفوذی‌‌ها و جاسوس‌‌‎‎هاست

nofooz_091119.jpg- آمریکا شبکه گسترده‌‌ای از عوامل سپاه، حزب‌‌الله و حماس را که اقدام به جابجایی میلیون‌‌ها دلار پول و فعالیت‌‌های تروریستی کرده‌اند در فهرست تحریم‌‌ها قرار داد.

-این احتمال که بخشی از اطلاعات در همکاری میان عوامل نفوذی و آقازاده‌‌های خارج‌‌‎‎نشین و بستگان مقامات جمهوری اسلامی به سرویس‌‌‎‎های اطلاعاتی و امنیتی غربی درز پیدا می‎‎کند کم نیست.

-وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‌‌گوید افشای سرّ برادر خیانت و حرام است!

کیهان لندن - وزارت خزانه‌داری آمریکا، سه‌شنبه دهم سپتامبر (۱۹ شهریور)، شبکه‌‌ای از دلالان مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس را تحریم کرد که شاخه‌‌هایی از آن توسط عوامل حماس و حزب‌‌الله در لبنان و ترکیه‌‌ فعال بوده‌اند.

ظاهر جباریان رابط مستقیم حماس و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله افرادی است که توسط آمریکا تحریم شد. جباریان در ترکیه مستقر است و در گزارش وزارت خزانه‌داری آمده که وی رئیس دفتر امور مالی حماس است.

یکی از مدیران صرافی «رِدین» در ترکیه نیز تحریم شده که گویا نقشی اساسی در انتقال پول از ایران به حزب‌‌الله و حماس داشته است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

هفته گذشته آمریکا یک شبکه گسترده برای دور زدن تحریم‌های رژیم ایران را در فهرست تحریم‌‌ها قرار داد که نام شرکت‌‌ها و افراد مرتبط به آن از ایران و امارات تا سوریه و لبنان و از سنگاپور و هند تا هنگ‌کنگ فعال بودند.

تحریم‌‌های تازه‌‌ آمریکا آشکار می‌‌کند که کاخ سفید به کمک نهادهای اطلاعاتی و امنیتی داخلی و با مشارکت کشورهای مختلف دست روی شبکه‌‌های مالی منطقه‌‌ای و بین‌‌المللی جمهوری اسلامی گذاشته که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته‌اش از طریق آن اقدام به انتقال پول برای تامین اهداف تروریستی می‌‌کنند.‎‎ شبکه‌‌هایی که از طریق آنها پول‌‌های هنگفت جابجا می‌‌شود و از طریق کانال‌‌های مخفی اقدام به تامین هزینه‌‌‎‎های مورد نیاز برای خرابکاری‌‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌‌کنند.

در فهرست تحریم‌‌های جدید فردی به نام محمدسعید ایزدی ثبت شده که گفته می‌‌شود از مقام‌‌های نیروی قدس سپاه و در لبنان ساکن است.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که این تحریم‌ها شامل ۱۵ نفر از سران نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان، حماس و القاعده می‌شود.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرد «۱۲ رهبر گروه‌های تروریستی» تحریم شدند که چهار عضو ارشد حز‌ب‌الله و حماس و رهبران گروه داعش و القاعده از جمله آنها هستند.

این دو مقام آمریکایی که پس از اعلام تحریم‎‎ها در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند تاکید نمودند که برکناری جان بولتون تغییری در سیاست فشار حداکثری علیه رژیم ایران ایجاد نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در این نشست در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر برکناری بولتون بر افزایش احتمال دیدار روحانی و ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت رئیس‌جمهور آمریکا قبلاً به صراحت گفته که آماده است بدون هیچ پیش‌شرطی با حسن روحانی دیدار کند.

سکوت کاخ سفید و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد مسیر و جزییات شناسایی شبکه‌‌های مالی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظاهرا حساب شده به نظر می‌رسد اما نباید این احتمال را از نظر دور داشت که بخشی از اطلاعات مربوط به این شبکه‌‌ها از درون خود جمهوری اسلامی و توسط عوامل جاسوسی و یا فرماندهان و مقامات سپاه پاسداران لو می‌‌رود که اخیراً افزایش هم پیدا کرده است.

شناسایی این شبکه‌‌‌‌های تبهکار بین‌‌المللی نیاز به ابزار و اطلاعات بسیار دقیق دارد و مشارکت وسیع خارجی و داخلی می‎‎طلبد. اطلاعات در این خصوص محدود است و هر آنچه رسانه‌‌‌‌ای می‌‌‎‎شود حدس گمان و بر اساس شنیده‌‌‎‌‌هاست اما این احتمال که بخشی از اطلاعات در همکاری میان عوامل نفوذی و آقازاده‌‌های خارج‌‌‎‎نشین و بستگان مقامات جمهوری اسلامی به سرویس‌‌‎‎های اطلاعاتی و امنیتی غربی درز پیدا می‌‌‎‎کند کم نیست.

منفذهای مسدودنشدنی «فرارسازی» مسئولان و مدیران فاسد

شمار زیادی از مدیران فاسد نظام و فرزندان آنها در ماه‎‎های گذشته پول‌‌های کلان به جیب زدند و هر آنچه توانستند جارو کردند و پا به فرار گذاشتند اما جمهوری اسلامی نتوانسته روزنه‎‎‌‌های فرار آنها را ببندد.

عبدالله گنجی نویسنده نزدیک به محافل امنیتی رژیم، ۱۵ شهریور در مقاله‌‌ای نوشت حکومت نمی‎‌تواند منفذ‌های فراری‌‌ساز مدیران و مسئولان فاسد را شناسایی و کنترل کند. یکی از اختلاسچی‎‎های دانه‌درشت محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملّی است که به کانادا فرار کرده اما با وجود اینکه جرم او محرز است این کشور اقدام به استرداد او نمی‎‎کند. خاوری یکی از مدیران و مقامات فاسد جمهوری اسلامی است که با وجود آنکه رژیم برای بازگرداندن وی از اینترپل کمک خواسته همچنان ظاهرا مقیم کاناداست.

اینترپل بهمن سال ۹۱ نام خاوری را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد اما مهر سال ۱۳۹۵ نام او از این فهرست حذف شد. همچنانکه وقتی رضا ضراب تاجر مشهور ایرانی- ترکیه‌‌ای نیز حاضر به همکاری با نهادهای قضایی و اطلاعاتی آمریکا شد، در مجازات او تخفیف قائل شدند.

این احتمال که مدیران و سیاسیون نظام بعد از فرار در ازای همکاری با نهادهای اطلاعاتی امنیتی برای شناسایی شبکه‎‎های مالی مرتبط با فعالیت‌‌‎‎های تروریستی جمهوری اسلامی و سپاه حاضر به همکاری با نهادهای خاص شوند مردود نیست به ویژه آنکه آمریکا برای این اطلاعات جایزه چند میلیون دلاری نیز اعلام کرده است!

سیدمحمد صدر هاشمی‌نژاد صاحب بانک پیلاتوس در جزیره مالت، سال ۲۰۱۸ در آمریکا به اتهام پولشویی و دور زدن تحریم‌ها بازداشت شد. احتمال اینکه او به این فکر کرده باشد که برای نجات خودش بخشی از آنچه را که از پشت صحنه پولشویی‌‌ها می‌‌داند در اختیار آمریکایی‎‎ها قرار دهد کاملا وجود دارد.

در ماه‌‌های گذشته همچنین ادعا شد که پرونده جاسوسی تعدادی از عوامل نفوذی در نهادهای سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی در دست بررسی است.

واقعیت این است که جمهوری اسلامی اتاق به اتاق مبتلا به ویروس نفوذی‌‌ها، جاسوس‌‌‎‎ها و «پرستو»هاست. از لو رفتن اطلاعات مربوط به حوزه نفت و انرژی تا فعالیت‌‌‎‎های محرمانه اتمی و موشکی؛ از فسادها و زد و بندهای مسئولان رده بالای حکومتی تا اطلاعات مربوط به تختخواب و جیب مدیران؛ اوضاع چنان وخیم است که محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ۱۹ شهریور در یک سخنرانی گفت «برخی اقدامات به نام افشاگری انجام می‌شود؛ مگر افشاگری حرام نیست؟ رسول اکرم فرمودند؛ افشای سرّ برادر خیانت است! خیال می‌کنیم به اسم آبروریزی و دریدن آبروی این و آن کار خوبی کرده‌ایم، در حالی که این موضوع حرام است، این در حالیست که حرام خدا با تغییر عنوان تبدیل به حلال شده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy