Thursday, Sep 12, 2019

صفحه نخست » ترامپ: به دنبال ملاقات با روحانی نیستم

trump.jpgالعربیه - دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۱ سپتامبر۲۰۱۹ در یک نشست خبری گفت، به دنبال هیچ‌گونه نشست یا دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل نیست.

ترامپ در این مصاحبه به ایران هشدار داد که افزایش غنی سازی اورانیوم پیامدهای «بسیار خطرناکی» برای ایران در بر خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: «من معتقدم که ایران می‌خواهد در باره برنامه‌ هسته‌ای خود با واشنگتن به توافق برسد».

او در پاسخ به سؤال دیگری در مورد احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران به‌منظور فراهم شدن شرایط دیدار با حسن روحانی اظهار داشت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید. من می‌خواهم با ایران توافق کنم، اما اگر هم توافق نکنیم، مشکلی نخواهد بود.»

مطالب بیشتر در سایت العربیه

رئیس جمهوری آمریکا چندین بار اعلام کرده که خواستار مذاکره بدون قید و شرط با ایران است.

ایران پیش‌شرط مذاکره با ایالات متحده را بازگشت این کشور به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ اعلام کرده است.

ایالات متحده آمریکا به طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای معروف به برجام که سال ۲۰۱۵ بین کشورهای قدرتمند جهان و ایران به امضاء رسید، خارج شد.

مقامات واشینگتن ۱۲ شرط برای ایران تعیین کردند تا با ایران به توافقی جدید برسند. متوقف کردن دخالت‌های تهران در امور داخلی کشورهای منطقه، محدود کردن فعالیت موشکی، متوقف کردن ذخیره سازی اورانیوم برای همیشه و عدم حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان، ازمهمترین این شرط‌های ۱۲ گانه است که جمهوری اسلامی آنها را خط قرمز تلقی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy