Thursday, Sep 12, 2019

صفحه نخست » کاهش تقاضای عاشورا همزمان با برکناری بولتون؛ نرخ دلار تومان کاهش یافت

Dollar.jpgیورونیوز - قیمت فروش دلار همزمان با برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا و کاهش فشار تقاضا به دلیل پایان یافتن سفر زائران آرامگاه امام سوم شیعیان در عراق، بیش از ۲۰۰ تومان کاهش یافت.

در حالی که بانک مرکزی ایران با نزدیک شدن به موعد سفرهای زیارتی به مناسبت سالروز کشته شدن امام سوم شیعیان، نرخ فروش دلار در سامانه رسمی سنا را تا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش داده بود، این نرخ در جریام معاملات روز پنج‌شنبه ۱۵۰ تومان کاهش یافت و به ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان بازگشت.

در همین حال، کاهش تقاضای سفر به عراق و نیز خوش‌بینی حاصل از برکناری مشاور حامی سیاست فشار حداکثری آمریکا بر ایران، موجب شد تا در بازار آزاد تهران نرخ فروش دلار بیش از ۲۰۰ تومان کاهش یابد و به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان برسد.

این در شرایطی بود که روز یکشنبه و با به اوج رسیدن تقاضای خرید مسافران کربلا بهای عرضه دلار در بازار آزاد از ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان نیز فراتر رفته بود.

dollar.jpgدر معاملات روز پایانی هفته، هر یورو حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان خرید و فروش شد که نزدیک به ۲۰۰ تومان پایین‌تر از نرخ اول هفته بود.

در بازار طلا و سکه تهران نیز با وجود افزایش نرخ جهانی طلا و تحت تاثیر کاهش نرخ دلار، بهای هر قطعه تمام سکه طلا با ۴۰ هزار تومان کاهش به ۴ میلیون و ۸۰ هزارتومان رسید و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با حدود ۳ هزارتومان افت به ۴۱۰ هزار تومان نزدیک شد.

در جریان معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی فلزات گرانبها، قیمت هر اونس طلا ۷ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافت و از هزار و ۵۰۴ دلار فراتر رفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy