Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » شادمانی حکومت ایران به خاطر لطمه به تولید نفت عربستان

rpi_091419.jpgرادیو اسرائیل - وزیر خارجه ایالات متحده، حکومت ایران را به صورت مستقیم و با صراحت متهم ساخت که عامل اصلی بمباران تاسیسات نفت عربستان بوده اند که به گفته دولت ریاض زیان سنگینی وارد ساخته و نیمی از توانایی عربستان را در تولید و صادرات نفت فلج ساخته است.

واکنش هایی که در داخل ایران نسبت به این حمله هوایی که به حوثی های یمن نسبت داده شده، بیان گردید، این اتهام را بسیار قوی تر می سازد. زیرا هدف آشکار رژیم ایران در ماه های اخیر آن بوده که موجب اختلال در صادرات نفت کشورهای عرب همسایه شود، تا کمبود نفت ایران در بازار جهانی محسوس تر گردد و ایالات متحده زیر فشار قرار گیرد که تحریم های نفتی را متوقف کند و بدین سان، اعلام ورشکستگی اقتصادی رژیم ایران منتفی گردد.

مقامات حکومت ایران گفتند که فلج شدن نیمی از قدرت استخراج نفت توسط عربستان سعودی، نشان می دهد که دنیا تا چه حد به نفت حکومت ایران نیاز دارد. این سخنان در اشاره به این واقعیت است که صادرات نفت ایران هر روز کم و کمتر می شود و ایالات متحده گفته است که هدف، به صفر رساندن آن می باشد. در چنین صورتی، ارزیابی می شود که حکومت کنونی ایران ممکن است فرو بپاشد و مردم به خیابان ها بریزند و خواستار براندازی حکومت شوند.

در روزهای اخیر خبر رسیده که حتی کره جنوبی نیز از نفت ایران روی گردانیده و نیاز خود را از طریق خرید نفت از ایالات متحده تامین می کند. آمریکا تا حدود ده سال پیش یک دهم از مصرف روزانه سوخت را از کشورهای دیگر وارد می کرد و اکنون میزان تولید در آن کشور در حدی است که می تواند حتی به کشورهای خارجی نفت صادر کند و مسلما به نفت وارداتی از حوزه خلیج فارس هیچ وابستگی ندارد.

پرزیدنت ترامپ در سخنانی گفته بود: در حالی که آمریکا به نفت خلیج فارس نیازی ندارد، به چه علت ما باید پاسبان و نگهبان آزادی آمد و شد نفتکش ها در خلیج فارس باشیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy