Wednesday, Sep 18, 2019

صفحه نخست » آمریکا از تشدید «اساسی» تحریم‌ها علیه ایران خبر داد

091819A_top.jpgرادیو فردا - در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، رئیس جمهوری آمریکا از تشدید «اساسی» تحریم ها بر ضد ایران خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در حالی بر تشدید اساسی تحریم ها بر ضد ایران تاکید کرد که واشنگتن پیشتر تهران را به دست داشتن در حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در عربستان سعودی متهم کرده بود.

تهران این اتهام را رد و تاکید کرده است که حامیان غربی ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان با فرافکنی سعی در سرپوش گذاشتن بر حملات مکرر نظامی بر ضد غیرنظامیان یمنی دارند. تهران همچنین در تازه ترین واکنش حوثی ها را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان دانسته و اقدام شبه نظامیان جنبش انصارالله را موجه و در راستای پاسخ به حملات ائتلاف عربی تحت رهبری ریاض قلماد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه رویکرد پیشین خود و مقامات کشورش در مسئول دانستن تهران بدون ارائه توضیحات بیشتر با انتشار توییتی اعلام کرد: «به وزارت خزانه داری دستور داده ام که تحریم ها بر ضد دولت ایران را به صورت اساسی تشدید کند.»

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

شواهد دست داشتن ایران در حملات عربستان به سازمان ملل ارائه می‌‌شود

ایران اینترنشنال - خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته است که ایالات متحده بنا دارد شواهد استفاده از موشک‌های کروز در حملات اخیر به عربستان سعودی را در نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل ارائه دهد.
پیشتر گزارش شده بود که حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی عربستان با استفاده از ۲۰ پهپاد، هواپیمای بدون سرنشین، و دستکم ۱۰ موشک کروز انجام شده است.

عربستان سعودی و مقام‌های ائتلاف عربی مدعی شده‌اند که سلاح‌های ساخت ایران در انجام این حمله به کار رفته است.

چند مقام آمریکایی، بدون ذکر نام، به رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف گفته‌اند شواهدی در دست هست که نشان می‌دهد حملات روز شنبه از درون خاک ایران انجام شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy