Wednesday, Sep 18, 2019

صفحه نخست » عربستان قطعات متلاشی شده چند پهپاد و موشک را به نمایش گذاشت

missiles_091819.jpgعربستان با نمایش این قطعات گفت: با پشتیبانی ایران حمله به تاسیسات نفتی آرامکو با ۱۸ پهپاد و ۷ موشک کروز صورت گرفت/ جامعه بین المللی باید با اقدامات ایران در منطقه برخورد کند
ایسنا - ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با نمایش قطعاتی از موشک های متلاشی شده مدعی شد که دلایلی داریم که نشان می‌دهد ایران در فعالیت‌های تخریبی منطقه دست دارد.

سخنگوی ائتلاف عربی در یک نشست خبری مدعی شد که حمله به آرامکو با حمایت ایران و با استفاده از سلاح ایرانی انجام شده است.

سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن روز سه‌شنبه 18 سپتامبر 2019 گفت که تحقیقات درباره نقطه‌ای که از آن به تأسیسات آرامکوی سعودی حمله شده ادامه دارد ولی شواهد به دست آمده و بقایای تسلیحات به شکل انکارناپذیری نشان می‌دهد که حمله از ناحیه شمال و با حمایت ایران صورت گرفت.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با نمایش قطعاتی از یک موشک متلاشی شده مدعی شد که دلایلی داریم که نشان می‌دهد در فعالیت‌های تخریبی منطقه دست دارد.

العربیه هم نوشت

او افزود که علیرغم تلاش‌های گسترده ایران برای نشان دادن این موضوع حملات آرامکو از خاک یمن صورت گرفته، شواهد متقنی در دست داریم که این حملات از طریق شمال صورت گرفت. لازم به ذکر است که یمن در جنوب سعودی و ایران در شمال این کشور قرار دارد.

المالکی حملات آرامکو را با حملات چند ماه پیش مرتبط دانست و گفت حملات 14 سپتامبر به تاسیسات نفتی سعودی در بقیق و خریص در راستای حملات ماه می 2019 به سعودی بود و نشان می‌دهد ایران به مناطق مسکونی حمله می‌کند.

02.jpgاو افزود: در بقایای یکی از موشک‌های کروز استفاده شده در حمله به سعودی تاریخ ساخت 2019 درج شده و در ماه‌های گذشته سپاه پاسداران اعلام کرد که جدیدترین نسخه موشک‌های کروز را در اختیار دارد. در بقایای موشک‌های کروز استفاده شده در حمله به سعودی با نسخه ایرانی «یا علی» از موشک کروز که سپاه در ماه فوریه از آن رونمایی کرد، تطابق دارد. در حمله به تاسیسات نفتی سعودی مجموعا 25 پهپاد و موشک کروز به کار رفت.

المالکی با تاکید بر اینکه تحقیقات درباره نقطه‌ای که این حملات از آن صورت گرفته ادامه دارد، گفت که با توجه به محدودیت 700 کیلومتری بُرد موشک‌های کروز، این موشک‌ها نمی‌توانند از یمن شلیک شده باشند و این خود دلیل دیگری برای صورت گرفتن این حملات از سمت شمال و از سوی سپاه پاسداران ایران است.

المالکی گفت: حمله به آرامکو در ادامه حملات پیشین انجام شد. این حمله تنها علیه عربستان نیست بلکه علیه تمام جامعه بین المللی است، این اقدام همچنین حمله‌ای علیه اقتصاد و تجارت جهانی به شمار می‌رود.

03.jpg001.jpgاین اتهامات و ادعاها در شرایطی مطرح می شود که مقامات رسمی کشورمان از همان ابتدا گفته‌اند که راه حل بحران یمن راه حل نظامی نیست و کسانی که فکر می‌کردند با قدرت نظامی و خرید تسلیحات از آمریکا می‌توانند مردم بی دفاع یمن را در چند روز شکست دهند اکنون می‌بینند که بعد از چندین سال وضعیت چگونه است چنان چه که سیستم های پیشرفته دفاعی قدرت رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن را ندارد و برای این که این شرمساری را جبران کنند به دیگران تهمت می‌زدند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه تاکید دارد که راه حل بحران یمن پایان دادن به این جنایت‌ها و درگیری ها و انجام گفت وگوهای یمنی یمنی است گفت: ایران از ابتدای بحران یمن طرح چهار ماده‌ای خود برای راه حل سیاسی یمن اعلام کرد و آنهایی که به قدرت نظامی آنقدر می‌نازیدند که حاضر نشدند طرح سیاسی را بپذیرند اکنون باید پاسخ دهند که چرا در شرایط کنونی قرار گرفته‌ایم. هنوز دیر نیست و هنوز این امکان وجود دارد که با راه حل صلح آمیز و با مذاکره بحران یمن را پایان دهیم تا این جنایات انسانی خاتمه پیدا کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy