Wednesday, Sep 18, 2019

صفحه نخست » سناتور آمریکایی نزدیک به ترامپ: عدم تلافی سرنگونی پهپاد باعث تداوم تجاوزات ایران شد

graham_091419.jpgایران اینترنشنال - لیندزی گراهام، رییس کمیته قضایی سنای آمریکا، گفت ایران انصراف رییس‌جمهوری آمریکا از اقدام نظامی علیه تهران در واکنش به سرنگونی پهپاد آمریکایی را نشانه ضعف واشینگتن تلقی کرده و همین باعث شده جمهوری اسلامی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کند.

این سناتور جمهوری‌خواه در توییتی نوشت: «پاسخ سنجیده رییس‌جمهوری دونالد ترامپ به ساقط شدن پهپاد آمریکایی از سوی رژیم ایران نشانه ضعف تلقی شد.»

اما ترامپ در پاسخ به او نوشت: «نه لیندزی! این نشانه قدرت بود که فقط بعضی‌ها نمی‌فهمند.»

نیروهای سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد آمریکایی را به دلیل آنچه نقض حریم هوایی ایران خواندند، ساقط کردند. دولت آمریکا ضمن رد این اتهام، تصمیم به واکنش نظامی در برخورد با این اقدام داشت که ترامپ در دقایق آخر منصرف شد.

گراهام در ادامه توییت‌های خود نوشت: «مشکل ایران با گذشت زمان بدتر می‌شود. پس لازم است اقدام قاطعانه برای پیشگیری از تجاوز بیشتر از سوی آیت‌الله و مریدانش صورت گیرد.»

اشاره گراهام به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، است.

این سناتور آمریکایی همچنین حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را «حرکت جنگی» توصیف و تاکید کرد این حملات بدون مشارکت مستقیم ایران نمی‌توانسته انجام شود.

گراهام نوشت: «برای من روشن است که چنین حمله پیچیده‌ای بدون حمایت و مشارکت مستقیم ایران نمی‌توانسته به وقوع بپیوندد.»

او ادامه داد: «این به معنای واقعی کلمه حرکتی جنگی است و هدف باید برقراری بازدارندگی ازدست‌رفته علیه تجاوز ایران باشد.»

رادیو اسرائیل هم در این باره نوشت:

به دنبال ملاحظه کاری ایالات متحده نسبت به حمله موشکی به تاسیسات نفتی شمال شرق عربستان، و نشان دادن عدم قاطعیت نسبت به این تعرضی که همانند آغاز یک جنگ واقعی از جانب رژیم ایران علیه عربستان و امارات عربی متحده است، تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل ارزیابی می کند که رژیم ایران بر گستاخی خود در منطقه می افزاید و بعید نیست که در آینده به عملیات تعرضی بیشتری دست بزند، و مطمئن باشد که ایالات متحده و غرب نسبت به آن واکنشی کوبنده ای نشان نخواهند داد.

خبرگزاری تسنیم که دیدگاه های سپاه پاسداران را بازتاب می دهد، در یک گزارشی تحلیلی که امروز (چهارشنبه) ظاهرا از قول مفسران غربی انتشار داد، ادعا کرد که حمله به منابع نفت عربستان، موازنه قدرت را در خاورمیانه کاملا برهم زد و نشان داد که رژیم ایران چه اقتداری دارد و چگونه تهدیدهای خود را عملی می کند و زور بازو نشان می دهد.

تسنیم به این واقعیت اشاره کرد که ایالات متحده در تلاش برای کشاندن اروپائیان به برپایی یک نیروی نظامی ائتلافی به هدف حفظ امنیت آمد و شد کشتی ها در حوزه شاخاب پارس ناکام مانده و همزمان می داند که اگر آمریکا به تنهایی به اقدامات تنبیهی علیه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح حکومت ایران دست بزند، رژیم، همه امیرنشین ها و خود عربستان را نیز به آتش خواهد کشاند.

روسیه می کوشد از این تنگنای عربستان سود ببرد و به دولت ریاض پیشنهاد خرید سامانه های ضد هوایی می کند. مخالفت ناکام مانده ایالات متحده با خرید سامانه اس - ۴۰۰ توسط ترکیه، می تواند در مورد عربستان بسیار شدیدتر باشد.

استدلال رژیم ایران آن است که اروپا همچنان می کوشد سیاست مستقل خود را دنبال کند و حاضر به همکاری با ایالات متحده نیست. همزمان، روسیه و چین نیز برای تامین منافع مالی و اقتصادی خود، همچنان به جانبداری از رژیم ایران و عملیات تعرضی آن در منطقه ادامه می دهند.پ

فردی به نام محمد عبدالسلام، در سمت سخنگوی جنگجویان حوثی یمن، به تلویزیون المیادین گفت که پس از وارد آوردن ضربه جنگی به تاسیسات نفتی عربستان، اکنون تاسیسات امارات عربی متحده نیز در فهرست تهاجمات قرار دارد.

مفهوم این سخنان آن است که رژیم ایران قصد دارد زیر پوشش گروه حوثی یمن که نام "جنبش انصارالله" را به روی خود گذاشته، حمله مشابهی را به تاسیسات نفتی امارات کند.

عبدالسلام که اخیرا از تهران دیدن کرده است در این مصاحبه گفت که مذاکرات به عمل آمده بسیار سودمند بوده است. بی تردید، هدف از فراخواندن عبدالسلام به تهران، ایجاد هماهنگی برای اجرای برنامه های تعرضی بیشتر علیه امیرنشین ها بوده است.

سرکردگان گروه حوثی های یمن مرتبا به تهران سفر می کنند و از سپاه پاسداران دستور و رهنمود می گیرند.

رژیم ایران گفته بود که اگر فروش نفت آن قطع شود، صادرات نفت همه کشورهای همسایه نیز مختل خواهد شد.

البته عربستان وعده داده که در ظرف سه هفته آینده استخراج نفت به همان میزان گذشته بازگردد، ولی اگر ضربات بر تاسیسات نفتی امیرنشین ها ادامه یابد، بحران جنگی به نقطه انفجار خواهد رسید.

همزمان با این قدرت نمایی و قلدری حکومت ایران، که در پوشش گروه های نیابتی انجام می شود، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران، دوباره به تمجید از قدرت تعرضی حزب الله لبنان علیه اسرائیل نازید.

این سپاهی، با نام چهارباغی که در گذشته فرمانده توپخانه نیروی زمینی بوده، به سامانه خبری سپاه نیوز گفت: «امروز توان موشکی محور مقاومت و حزب‌الله در برابر رژیم صهیونیستی منحصر به فرد است».

"محور مقاومت" در ادبیات نظامی رژیم ایران به همه سازمان های تروریستی از حزب الله لبنان تا حوثی های یمن و از حشد الشعبی در عراق تا فاطمیون در سوریه اطلاق میشود که به عنوان مزدوران رژیم ایران، به عملیات تعرضی در منطقه دست می زنند. بدیهی است که همه موشک هایی که به گفته چهارباغی در اختیار سازمان های ترور قرار دارد، توسط رژیم ایران در اختیار آنها قرار گرفته است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy