Thursday, Sep 19, 2019

صفحه نخست » زدنِ «مشت اول»؟ بابک‌ داد

Babak_Dad.jpgظاهراً انگشت اتهام به سوی ایران است؛ حمله‌ی پهپادها به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان! حمله‌ای دقیق که به شریان نفتی جهان شد و شبیه حمله به چهار نفتکش، می‌تواند «عمل به تهدید قبلی تهران» تفسیر شود! این تهدید مکرر که ″اگر نفت ایران نتواند صادر شود، نفت سایر کشورهای منطقه هم صادر نمی‌شود″!
🔹اگر مدارک و بقایای تسلیحاتی که به آرامکو صدمه زده‌اند «ساخت ایران» باشند و یا اگر ثابت شود ایران؛ آمر و عامل این حملات بوده، به معنی تلاش جدی حکومت ایران برای آغاز یک «جنگ پیشگیرانه» است؛ زدن «مشت اول»! و این با سابقه‌ی رفتارها و سیاستهای حکومت ایران می‌خواند!
🔹سیاست دولت آمریکا «تداوم تحریم و فشار حداکثری بر ایران» است تا در نهایت پای میز مذاکره با دونالد ترامپ برود.
آمریکا این سیاست را با روش «فشار و انتظار» و فرسوده کردن مقاومت حکومت ایران جلو می‌برد. نیروها و تسلیحات نظامی‌اش در جنوب خلیج فارس در حالت آماده‌باش هستند و گلوگاه‌های صادرات نفتی ایران را فشار می‌دهند و ترامپ انتظار می‌کشد تا حریف از نفس بیفتد.
mosht.jpg🔹طبیعی است مقامات تهران هم به دنبال راهی برای فرار از این «فشار فرسایشی» هستند. گمانم آنها چنین محاسبه کرده‌اند که آقای ترامپ تا یک سال آینده بابت آغاز رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بروز هرگونه جنگی پرهیز می‌کند. اسرائیل هم درگیر انتخابات است و عربستان هم آشکارا اعلام کرده خواهان جنگ نیست. و لابد نتیجه‌گیری کرده‌اند بهترین سیاست، زدن چک اول است تا با همان، از آمریکا و متحدان منطقه‌ایش «زهر چشم» بگیرند!
🔹مقامات ایران فعلاً روی «نیروهای نیابتی» خود مثل حوثی‌های یمن حساب کرده‌اند تا با حملات متمرکز و مرگبار به عربستان، وحشت از «فراگیر شدن جنگی که علیه ایران آغاز بشود» را ایجاد کنند. تاکتیک «جنگ محدود پیشگیرانه» به معنی «هراس‌افکنی» از اینکه اگر جنگی علیه ج-ا ایران آغاز شود، تمام منطقه مثل تأسیسات نفتی آرامکو «از جهات ناپیدا!» هم هدف حمله قرار خواهند گرفت!
🔹ظاهراً این «تاکتیک!» تا اینجا جواب داده است!
آنچه به آن فکر نشده، رفتارهای پیش‌بینی نشده و غافلگیر کننده‌ای است که هر آن ممکن است از فردی مثل ترامپ سر بزند! همچنین این واقعیت که بر خلاف تصور رایج، همیشه هم پیروزی در دعوا و جنگ با آن کسی نیست که مشت اول را می‌زند!
🔹واضح است که جنگ نظامی، قواعدی به کلی متفاوت از یک «دعوای نفر به نفر» دارد که مشت اول برنده را تعیین کند! و «آغازگر جنگ، لزوماً پیروز جنگ نخواهد بود»!
بابک‌ داد
➖راههای ارتباطی:
🔹اینستاگرام
Instagram.com/BabakDad
🔹تلگرام:
🔹توییتر:
🔹فیسبوک:
Facebook.com/babakdad.page
🔹وبلاگ:
📩ایمیل:


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy