Friday, Sep 20, 2019

صفحه نخست » گزارش‌ها از اعلام «وضعیت نارنجی» در صنایع نفتی و پتروشیمی ایران

petro2.jpgایران اینترنشنال - بعضی از رسانه‌های ایران از اعلام «وضعیت نارنجی» برای آماده‌باش در تاسیسات نفتی و پتروشیمی در جنوب این کشور خبر دادند.

بنا بر برخی گزارش‌های رسانه‌ای، این آماده‌باش از سوی «ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یک و دو» و در ارتباط با تاسیسات ‌عسلویه و کنگان صادر شده است.

در همین زمینه نامه‌ای با امضای جانشین فرمانده اجرایی ستاد بحران پتروشیمی منطقه پارس در برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است که در آن خواسته شده نیروها، امکانات و ماشین‌آلات امدادرسانی، مدیریت بحران، آتش‌نشانی و اورژانسی در قالب «شرایط آمادگی نارنجی» به حالت آماده‌باش درآیند.

هشدار سطح نارنجی مربوط به امکان وقوع مخاطره با «احتمال زیاد» است.

خبرگزاری ایلنا صبح روز جمعه این نامه و خبر را منتشر، اما بعد از خروجی وبسایت خود حذف کرد.

مطالب بیشتر در ایران اینترنشنال

وبسایت خبری «نور نیوز» در توضیح این خبر،به نقل از یک «منبع مطلع» نوشت: «اعلام وضعیت نارنجی در چارچوب رزمایش‌های نوبه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل بوده و ناظر بر احتمال شکل‌گیری تهدید محتملی نیست.»

petro.jpg

این وبسایت همچنین اضافه کرده است که رزمایش مذکور«صرفا مربوط به چند واحد نفتی و پتروشیمی بوده و عمومیت ندارد».

این آماده‌باش در پی حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اعلام می‌شود. ایران هرگونه دست داشتن در این حمله‌ها را تکذیب کرده است، اما برخی مقام‌های آمریکایی مسئولیت آن را به تهران نسبت می‌دهند.

هم‌زمان برخی منابع در مورد احتمال حمله سایبری به تاسیسات نفت،گاز و پتروشیمی ایران هشدار دادند.

پیشتر، نیویورک‌تایمز اخباری از حمله سایبری به سامانه تسلیحاتی ایران در واکنش به ساقط کردن پهپاد تجسسی آمریکا از سوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی منتشر کرده بود.

مقام‌های نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته در واکنش به احتمال پاسخ نظامی به ایران، نسبت به وقوع جنگ و «پاسخ قاطع» تهران هشدار داده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy