Friday, Sep 20, 2019

صفحه نخست » بانک مرکزی ایران تحریم‌ شد

bank_092019.jpgایران اینترنشنال - دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا، روز جمعه از اعمال تحریم جدید علیه بانک مرکزی ایران خبر داد.

ترامپ هنگام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا، در کاخ سفید گفت: «این‌ شدیدترین تحریم‌هایی است که تا به حال اعمال شده است. تا به حال در این سطح چنین کار نکرده‌ایم.»

ترامپ درباره جزئیات این تحریم‌های جدید توضیحی نداد اما خبرگزاری بلومبرگ نوشته است این تحریم‌ها «به تلافی حملات» شنبه گذشته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اعمال شده است.

استیو منوچین، وزیر دارایی آمریکا، نیز گفت هدف از این تحریم‌ها قطع منابع مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

بلومبرگ نوشت: «این یک اقدام جنجالی است چون تحریم بانک مرکزی ممکن است توانایی واردات کالاهای بشردوستانه به کشور را نیز محدود کند.»

ترامپ همچنین گفت قرار است روز جمعه با مشاوران امنیت ملی‌اش دیدار و درباره نحوه پاسخگویی به حمله صورت‌گرفته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که منتسب به ایران است، بحث کند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گذشته حملات صورت‌گرفته به تاسیسات عظیم نفتی عربستان سعودی را «اقدام به جنگ» خواند و تاکید کرد ایران عامل این حملات بوده است.

شورشیان حوثی در یمن مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته‌اند اما مقام‌های آمریکایی با توجه به دقت اصابت به تاسیسات و خسارات به‌جامانده در مورد توان حوثی‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

مقام‌های ایران دست داشتن در این حمله‌ها را رد کرده‌اند.

با وجود موضع‌گیری تند پمپئو علیه ایران، ترامپ تاکنون نسبت به اقدام نظامی علیه ایران ابراز تمایل نکرده و به اعمال تحریم رضایت داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که شواهد مربوط به نقش موشک‌های کروز ایرانی در این حملات هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy