Saturday, Sep 21, 2019

صفحه نخست » باید شکرگزار بود که اوباما رییس جمهور امریکا نیست؛ ف. م. سخن

54B6FBCB-56EF-48A9-88BA-FA30A8734DA9.jpegتا پیش از این، گمان می رفت که تنها دمکرات های امریکایی، اهل سازش و مدارا با حکومت های مستبد جهان هستند و بر سر هر آن چه که به نفع امریکا باشد، راه سازش در پیش می گیرند.

در گذشته، نظری رایج بود مبنی بر این که حامیان دمکرات ها، کمپانی های نفتی هستند که سود بیشتری در آرامش مناطق نفت خیز به دست می آورند و به همین سبب، تمایل کمتری به درگیری های نظامی گسترده دارند. موافقان این نظریه معتقد بودند که سیاست های حزب دمکرات، کمتر به وسیله ی پنتاگون و بیشتر به وسیله ی سی آی اِ و با عملیات پنهان و بی سر و صدا در کشورهای جهان به پیش برده می شود.

بعد از سقوط شاه هم ایرانیان نظر خوشی نسبت به کارتر و دمکرات ها نداشتند و صراحت جمهوری خواهان را در مقابله با نظام اسلامی بیشتر می پسندیدند.

بعد از خروش رعد آسای پرزیدنت ترامپ در دوران پیش از انتخابات و اوایل دوران ریاست جمهوری اش، برخی امید به عملکرد قاطع او در مقابله با حکومت اسلامی بستند و حتی برای تهاجم نظامی به جمهوری اسلامی لحظه شماری کردند بلکه حکومت جان سخت اسلامی با این تهاجم، بنیان اش متزلزل شود و مردم بتوانند آن را سرنگون کنند.

اما هر چه جلوتر آمدیم معامله گری و اتخاذ شیوه های سیاسی و اقتصادی ترامپ برای مقابله با حکومت اسلامی بیشتر و بیشتر شد طوری که اکنون جمهوری اسلامی، با جسارت و گردن کلفتی، در مناطق مختلف خاورمیانه، میدان داری می کند و آتش بر می افروزد، و پرزیدنت ترامپ همچنان راه صبر و سیاست را به مقابله به مثل نظامی ترجیح می دهد.

امشب ترامپ، مجوز اعزام حدود هزار نظامی امریکایی به منطقه ی خلیج فارس را صرفا برای «دفاع» و جلوگیری از حملات هوایی و موشکی ج.ا. یا عوامل یمنی آن در منطقه صادر کرد، و همچنان بر صبر و بردباری -که هنوز هم علت اصلی آن معلوم نیست- تاکید ورزید.

این که این صبر و بردباری، موجب جری تر شدن حاکمان اسلامی و وخیم تر شدن اوضاع منطقه خواهد شد، ظاهرا موضوعی ست که ترامپ و دولت اش چندان به آن باور ندارند.

رشد غده ی سرطانی حکومت اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، ایران را به حال مرگ انداخته و دنیا را نا امن کرده است. این که تصور شود این غده با پرتو درمانی یا شیمی درمانی از شدت خطر ش کاسته خواهد شد، تصوری ست غلط که گویا دستگاه سیاست گذاری پرزیدنت ترامپ تحت تاثیر القائات مشاوران معتقد به اصلاحات در ساختار حکومت اسلامی به آن باور آورده و بر اساس آن عمل می کند.

خوشبختانه کسی مثل اوباما بر سر کار نیست که علت کج دار و مریز رفتار کردن امریکایی ها را به خاطر نوع سیاست مخرب دمکرات ها بدانیم. دلایل هر چه هست، در لایه های زیرین ولی موثر دولت امریکا باید آن ها را جست و جو کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy