Sunday, Sep 22, 2019

صفحه نخست » وال‌استریت ژورنال: ایران به دنبال حمله جدید علیه تاسیسات نفتی عربستان سعوی است

yemen_092019.jpgایران اینترنشنال - روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد شبه‌نظامیان حوثی در یمن به دیپلمات‌های خارجی در این کشور هشدار داده‌اند که ایران در صدد حملات جدید به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

این منابع تایید کرده‌اند که حملات روز ۲۳ شهریور به دو نقطه کلیدی عربستان سعودی که منجر به نصف شدن تولید نفت این کشور شد از سوی ایران انجام شده بود.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، هشدار حوثی‌ها نسبت به تدارک حملات جدید ایران به اطلاع دولت‌های عربستان سعودی و آمریکا رسیده است.

در تاریخ ۲۳ شهریور، یک مجتمع عظیم پالایشگاهی در استان بقیق و همچنین یک میدان مهم نفتی در استان خریص عربستان سعودی هدف حملات پهپادی قرار گرفتند که منجر به نصف شدن تولید نفت این کشور شد.

شورشیان حوثی در یمن بلافاصله مسئولیت این حملات را بر عهده گرفتند اما عربستان سعودی و آمریکا با در نظر گرفتن دقت و خسارت این حملات، نسبت به توان حوثی‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

آمریکا مستقیما ایران را مسئول حمله می‌داند و عربستان سعودی گفته است سلاح‌های استفاده‌شده در این حمله ساخت ایران بوده است. ایران هر گونه نقش در این حملات را رد کرده و آن را انتقام «مردم یمن» از ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به سبب جنگ در یمن خوانده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy