Tuesday, Sep 24, 2019

صفحه نخست » جنتی: ظریف و روحانی دست گدایی جلوی اروپا و فرانسه دراز کرده اند

jonnat_092419.jpgرادیو بین المللی فرانسه - آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در افتتاحیه هفتمین نشست این مجلس، دولت حسن روحانی را متهم کرد که "دست گدایی جلوی فرانسه و اروپا" دراز کرده، در حالی که میلیاردها دلار ارز دولتی را سال گذشته "به جیب دلال ها ریخته" است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت : "پول های زیادی در کشور در حال هدر رفتن است. سال گذشته هجده میلیارد دلار با نرخ ارز دولتی به جیب دلال ها ریخته شد و اکنون دست گدایی به سمت فرانسه و اروپایی ها دراز کرده اند و آنها هم دولت ما را سر کار می گذارند."

احمد جنتی در جای دیگری از سخنانش بر ضرورت جلوگیری از ناامیدی مردم تأکید کرد و از ملت خواست "مطالبه گر بوده و ناامید نباشد."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اظهاراتی جداگانه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در پاسخ به تذکر یک عضو مجلس شورای اسلامی در مورد خط اعتبار ١۵ میلیارد دلاری فرانسه گفت : "چنین خط اعتباری وجود ندارد. نه به بار است نه به دار است."

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نمایندۀ محلات در مجلس شورای اسلامی ایران، امروز در تذکر به علی لاریجانی گفت : "پانزده میلیارد دلار خط اعتباری به کشور اختصاص داده شده و مجلس از آن بی اطلاع است... چگونه می خواهید از شأن مجلس دفاع کنید." در پاسخ به این تذکر علی لاریجانی گفت : "خط اعتباری در کار نیست" و طرف اروپایی کمترین اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد.

احمد جنتی در سخنان امروزش همچنین ضمن پشتیبانی از اقدام های سپاه پاسداران در ساقط کردن پهپاد آمریکایی و توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس، گفت : "این ها کار کمی نیست" و باعث عقب نشینی رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، شد. جنتی گفت : "ترامپ در حال عقب نشینی است و اگر احساس قدرت می کرد جواب انهدام پهپاد را می داد. اما عقب نشینی کرد چون مقاومت همیشه جواب می دهد."

رئیس مجلس خبرگان رهبری در جای دیگری از اظهاراتش گفت که رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله علی خامنه ای، "داهیانه در حال خنثی کردن نقشه های دشمن است اما برخی افراد نادان و غافل هم به فکر مذاکره با آمریکا هستند." احمد جنتی سپس به پیروی از سخنان اخیر رهبر حکومت اسلامی ایران اظهار داشت که مذاکره با آمریکا نتیجه ای جز تسلیم برای نظام اسلامی ندارد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در اظهاراتی مشابه حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نمایندۀ ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت مذاکره با آمریکا جمهوری اسلامی ایران را ذلیل می کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy