Sunday, Sep 29, 2019

صفحه نخست » ترامپ هوادارانش را بسیج کرد: کشورمان با خطر بی‌سابقه‌ای روبرو شده است

60DCDA61-F412-4BE4-AD3E-03B793C1E196.jpegالعربیه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، شامگاه شنبه 28 سپتامبر 2019 به هوادارانش هشدار داد که آمریکا با خطر بی‌سابقه‌ای روبرو شده است.

ترامپ با انتشار ویدئویی در توئیتر، نوشت: «کشور با خطر بی‌سابقه‌ای روبروست». او این هشدار را پس از آن منتشر کرد که در روزهای اخیر مورد تهاجم گسترده‌ای از سوی دموکرات‌ها قرار گرفته و تلاش‌ها برای استیضاحش به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

او در این ویدئو خطاب به هوادارانش گفت: «دموکرات‌ها می‌خواهند اسلحه شما را بگیرند، پوشش سلامتی شما را بگیرند و می‌خواهند آرای شما را بگیرند و می‌خواهند آزادی شما را بگیرند.»
ترامپ در ادامه افزود: «هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیافتد، زیرا که سرنوشت کشورمان به شکل بی‌سابقه‌ای در معرض خطر است. موضوع کاملا ساده است، آنها می‌خواهند مرا متوقف کنند زیرا که من برای شما تلاش می‌کنم. هرگز اجازه نخواهم داد این اتفاق بیافتد.»

او در توئیت‌های دیگری نیز تاکید کرد که تحقیقاتی که با هدف کنار گذاشتن او در جریان است، یک «کمپین پیگرد سیاسی» است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که سناتور دموکرات آدم شف که ریاست کمیته تحقیقات درباره عملکرد رئیس‌جمهوری در مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، خود را بدنام کرده و باید از کنگره استعفا کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

دموکرات‌های آمریکا روز جمعه متعهد شدند که پرونده برکناری دونالد ترامپ را به سرعت پیش ببرند، زیرا که دلایل روشنی درباره سوء استفاده از اختیارات ترامپ، در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی‌اش، وجود دارد.

شیف: دمکرات‌ها خواهان دسترسی به تماس‌های تلفنی ترامپ با پوتین و سایر رهبران هستند

رادیو فردا - رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه هفتم مهرماه گفت که کنگره بدنبال دسترسی به تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با ولادیمیر پوتین همتای روس وی و سایر رهبران جهان است.

آدام شیف دلیل این درخواست را نگرانی‌ از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در گفت‌وگو با برنامه «دیدار با مطبوعات» شبکه ان‌بی‌سی اظهار داشت: «به نظرم، محافظت از امنیت ملی ایالات متحده ضروری‌ترین کار است و باید ببینیم آیا رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با سایر رهبران جهان بویژه پوتین، امنیت‌مان را در راستای بهره‌برداری شخصی‌ در کمپین خودش زیر سوال برده است».

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان تصریح کرد که «اگر هدف پنهان‌کاری و لاپوشانی است، باید به آن پی ببریم».

رسانه‌های آمریکایی روز ششم مهر اعلام کردند که کاخ سفید دسترسی به متن مکالمات تلفنی آقای ترامپ با رهبران خارجی از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، را به شدت محدود کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

بدنبال طرح شکایت یک افشاگر که گفته می‌شود در سی‌آی‌ای کار می‌کند، دمکرات‌ها می‌گویند کاخ سفید تلاش کرده که مکالمه ماه ژوئیه دونالد ترامپ با وولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری جدید اوکراین، را که در آن خواستار کمک وی برای تحقیق درباره پسر جو بایدن شده است، لاپوشانی کند.

جو بایدن از نامزدهای اصلی دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکاست و نمایندگان این حزب، رئیس‌جمهوری را متهم کرده‌اند که در تماس با یک رهبر خارجی بدنبال نفع شخصی بوده و لذا امنیت ملی را به خطر انداخته است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز سوم مهرماه دستور انجام تحقیقات رسمی در رابطه با آغاز فرایند استیضاح دونالد ترامپ را صادر کرد.

آدام شیف روز شنبه همچنین به شبکه «ای‌بی‌سی» گفت کمیته اطلاعاتی با افشاگر این پرونده برای حضور در یک نشست پرسش‌وپاسخ به توافق رسیده است.

در همین حال، رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ، گفته که اگر موکلش اجازه دهد حاضر به همکاری با تحقیقات نمایندگان برای استیضاح است.

وی به شبکه ای‌بی‌سی گفت من با شیف «همکاری نمی‌کنم» مگر اینکه «تصمیم» ترامپ «این باشد که شهادت بدهم، آن زمان شهادت می‌دهم».

آقای شیف گفته که هنوز تصمیم نگرفته است آیا جولیانی باید شهادت بدهد یا نه.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy