Monday, Sep 30, 2019

صفحه نخست » نماینده‌ دلار و طلا دوست، ماجرای سرقت از منزل نماینده مجلس چه بود؟ + فیلم و عکس

cash_092919.jpgهمانقدر که سید تقی کبیری نماینده خوی از سرقت منزلش بهت زده است، مردم حوزه انتخابیه خوی هم بهت زده هستند. آن‌ها باور نمی‌کردند میزان ثروت نماینده خوی به قدری زیاد باشد که بیش از ۴ میلیارد تومان به صورت اسکناس آن را به سرقت ببرند!

رویداد۲۴ - روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک دزد از منزل سید تقی کبیری نماینده مجلس ۲۵۰ هزار یورو و مقدار زیادی طلا سرقت کرده است. مردم عادی به جای خود، شاید هنوز برخی از نمایندگان مجلس هم ندانند همکاری به نام تقی کبیری دارند؛ نماینده اصولگرا و بی سر و صدای شهر خوی که در این چهار سال، زیاد اهل نطق و پیگیری نبوده است.

کبیری با اینکه علوم اسلامی و قرآن و حدیث خوانده، اما به مباحث اقتصادی علاقه خاصی دارد. به همین جهت هم عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شد. البته شاید این دزد به خیال عضویت تقی کبیری نماینده خوی در کمیسیون اقتصادی، برای سرقت منزل او را انتخاب کرده است؛ البته دزد خیلی هم بدشانس نبوده و توانسته ۲۵۰ هزار یورو و مقداری طلا، سرقت کند. حالا هم احتمالا نیرو‌های امنیتی با تمام توان به دنبال شکار دزد هستند.

حالا همانقدر که کبیری از سرقت صورت گرفته بهت زده است، مردم حوزه انتخابیه خوی هم بهت زده هستند. آن‌ها باور نمی‌کردند میزان ثروت نماینده خوی به قدری زیاد باشد که بیش از ۴ میلیارد تومان به صورت اسکناس آن را به سرقت ببرند!

کبیری در زمان اعتراضات دی ماه ۹۶ به رسانه‌ها گفته بود عواقب فتنه سال ۸۸ هنوز ادامه دارد و مسائل و مشکلات امروز کشور، از نتایج همان فتنه است که دشمنان را علیه جمهوری اسلامی جری‌تر کرد. بسیاری از فعالان فضای مجازی، به سابقه کبیری و اظهار نظرهایی از این دست اشاره کرده‌اند و گفته‌اند چرا سخن و عمل یک نماینده مجلس تا این حد با یکدیگر فاصله دارد.

او مدتی پیش در مطلبی انتقادی گفته بود «در حال حاضر شاهد آن هستیم که بیخ گوش بانک مرکزی و صرافی‌ها، دلار در قالب پیک موتوری در اختیار افراد قرار می‌گیرد.»

کبیری همچنین با پیش بینی سقوط قیمت ارز، به مردم پیشنهاد کرده بود از نگهداری ارز در خانه خود داری کنند. عجیب اینکه او در مصاحبه‌های متعدد نگهداری دلار در خانه‌ها را عامل روانی افزایش ارز اعلام کرده است. او یکی از نمایندگانی بود که در واکنش به همین اقدامات روانی، پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند. شاید به همین دلیل بود که کبیری به جای نگهداری دلار، ترجیح داد یورو و طلا در خانه‌اش مخفی کند تا از این طریق نیز به آمریکا ضربه زده باشد!

5.jpg

6.jpgفیلم‌ها و تصاویری از تقی کبیری منتشر شد که در هر کدام از آنها از خوی اشرافی گری و ثروت اندوزی انتقاد کرده بود و از دولت خواسته بود جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرد. کبیری در یکی از نطق‌هایش از رنج‌هایی که مردم می‌کشند، صحبت کرده و گفته «مردم از تبعیض‌ها در رنج هستند لذا مسئولان باید در تراز مردم زندگی کنند.» آنچه مشخص است داشتن چندین میلیارد پول نقد در منزل، آنچنان با زندگی مردم معمولی هم‌تراز نیست.

مشخص نیست دزد کیست و چه کسی یورو و طلاها را از خانه نماینده مجلس بیرون برده است؛ اما آنچه مهمتر است اینکه چرا باید اینهمه پول در خانه یک نماینده باشد؟ آنهم هنگامی که بر اساس قانون این اقدام جرم محسوب می‌شده است.

واکنش‌های فعالان فضای مجازی و مردم نسبت به این اتفاق بسیار زیاد بود. عمده سوال‌ها این بود که یک نماینده مجلس که تا پیش از این معارف تدریس می‌کرده، چندین میلیارد تومان پول که ده‌ها برابر بیشتر از حقوق نمایندگی مجلس از کجا آورده است. صدا و سیما نیز در یکی از برنامه‌هایش طعنه‌ای به ماجرای کبیری زد:

تقی کبیری، نماینده مال‌باخته کیست؟

بهنام قلی‌پور - ایران وایر

نماینده محافظه‌کاری که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ایران شعار «مرگ بر امریکا» سر می‌داد و نگران وضعیت بازار ارز در سال‌های اخیر بود، در یک شب دست‌کم دو تا سه میلیارد تومان پول نقد از دست داد.

روز شنبه سایت «نماینده» که نزدیک به محافظه‌کاران است و اخبار مجلس را پوشش می‌دهد، در خبری از ربوده شدن ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد از خانه یک نماینده مجلس در «شهرک غرب» خبر داد. این سایت اعلام کرد که از خانه این نماینده ۲۰۰ هزار دلار نیز به همراه برخی وسایل به سرقت رفته است.

54545.jpgاین سرقت به سرعت در شبکه‌های اجتماعی به یک جریان تبدیل شد و بسیاری از کاربران می‌خواستند بدانند که این نماینده کیست و این پول‌ها را از کجا آورده و چرا در خانه‌اش نگه‌داری می‌کرده است؟

برخی از کاربران نیز از اقدام سارق یا سارقان دفاع کرده و زبان به تعریف و تمجید از فرد یا افرادی گشودند که توانسته‌اند خانه یک نماینده مجلس را با مقدار زیادی پول غارت کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پرس‌وجو‌ها و احتمال‌ها درباره جزییات این پرونده سرقت تا روز شنبه ادامه داشت تا این‌که سخن‌گوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، اصل سرقت از خانه این نماینده را تایید کرد.
«محمدجواد جمالی» گفت این پول‌ها از خانه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی به سرقت رفته‌اند.

او افزود: «]از این خانه[ ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری دلار به سرقت رفته که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است.»

جمالی اضافه کرد: «دو تا سه میلیارد تومان پول در حد فروش یک آپارتمان ۱۵۰ متری در منطقه دو یا سه تهران است.»

«نادر قاضیپور»، دیگر نماینده مجلس اعلام کرد: «فردی که از منزل وی سرقت انجام شده، سیدتقی کبیری، نماینده مردم خوی است.»

قاضی‌پور هم مثل جمالی توضیح داد: «مقدار و حجم مبلغ سرقت شده از منزل ایشان، آن چیزی نیست که در رسانه‌ها منتشر شده و موارد سرقتی بیشتر مربوط به طلاهای موجود در خانه این نماینده است.»

سایت «تابناک» نیز به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: «مبلغ ربوده شده از خانه یکی از نماینده‌های مجلس، ۲۰۰ هزار دلار نبوده بلکه ۲۵۰ هزار یورو بوده است.»

با احتساب قیمت یورو با نرخ ۱۲ هزار و ۶۵۰ هزار تومان امروز، میزان ریالی ۲۵۰ هزار یورو سرقت شده از این نماینده مجلس، سه میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود.

با اضافه کردن رقم ۴۰۰ میلیون پول نقد مسروقه، پول به سرقت رفته از این نماینده مجلس به بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ پولی که هنوز منشا آن معلوم نشده است.

تقی کبیری کیست؟

تقی کبیری، کارشناسی ارشد و مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته علوم قرآن و حدیث، از «دانشگاه آزاد اسلامی»، واحد «علوم و تحقیقات» تهران گرفته است. او در انتخابات مجلس، با حمایت جریان محافظهکار، از حوزه انتخابیه خوی رای آورد و با وجودی که تخصص اقتصادی نداشت، عضو «کمیسیون اقتصادی» مجلس شد؛ کمیسیونی که فعالیت آن ارتباط مستقیمی با مسایل و سیاست‌های اقتصادی کشور دارد. شاید این جایگاه، یکی از زمینه‌های دست‌یابی این نماینده مجلس به چنین پولی بوده باشد اما هنوز ابعاد آن به طور کامل روشن نشده است.

از قرار معلوم، کبیری زمانی که نگران وضعیت بازار ارز در ایران بوده، این میزان پول نقد و ارز را در خانه‌اش نگه‌داری می‌کرده است که در نهایت سارق یا سارقانی همه آن را در یک شب با خود برده‌اند.

از کبیری حدود ۳۸۰ خبر، گزارش و گفت‌گو در خبرگزاری «خانه ملت» وجود دارد که برخی از آن‌ها مربوط به اظهار‌نظر‌های ارزی او هستند.

این نماینده در چندین نوبت خبر از کاهش قیمت ارز داده و از این که گرانی ارز در سال ۱۳۹۷ برای مردم «تلخی» به همراه آورده، اظهار تاسف کرده بود.

کبیری اردیبهشت سال ۱۳۹۷ در گفت‌وگویی، از نقش امارات در ایجاد تنش در بازار ارز ایران خبر داده بود.

از این نماینده محافظه‌کار، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند که به همراه گروه دیگری از نمایندگان هم‌طیف خود، در حال آتش زدن پرچم امریکا است.

کبیری به همراه سایر نمایندگان مجلس، در واکنش به خروج ایالات متحده از توافقنامه «برجام»، اقدام به سر دادن شعار «مرگ بر امریکا» و آتش زدن پرچم این کشور کرده بود.

این نماینده محافظه‌کار حالا در معرض این پرسش قرار گرفته است که چه طور در صحن علنی اقدام به آتش زدن پرچم کشوری می‌کرده که دست‌کم ۲۰۰ هزار واحد پولی آن را در خانه‌اش نگه می‌داشته است.

از این نماینده مجلس هم‌چنین فیلمی در دسترس است که در صحن علنی مجلس گفته بود: «دولت بایستی با اشرافی‌گری مبارزه کند. امروز مردم ما را تبعیض‌ها رنج می‌دهند. لذا باید مسوولین در طراز معیشت مردم زندگی کنند.»

کانالی به نام «روشنگری» در ماه‌های اخیر تصاویر و اسنادی را از تقی کبیری و برادر این نماینده مجلس به نام «فتاح کبیری» منتشر کرده و اتهامات مالی و سیاسی به آن‌ها نسبت داده است.

این کانال در یک مورد از کبیری خواسته است هزینه تبلیغات انتخابی خود را فاش کند و بگوید که از چه منابعی آن را تامین کرده است؟

در سند دیگری که این کانال منتشر کرده، نوشته انتشار این مطلب با شکایت کبیری، منجر به بازداشت «رضا بنیادی»، از خبرنگاران خوی شده است.
گفته می‌شود کبیری رابطه نزدیکی با موسسه «عترت بوتراب» دارد و از آن برای تثبیت موقعیت خود در شهرستان استفاده می‌کرده است.

موسسه عترت بوتراب همان موسسه‌ای است که «محمدعلی هادی نجفآبادی»، یک عضو ارشد آن، جزو متهمان پرونده «بانک سرمایه» بود. اتهام اصلی متهمان بانک سرمایه، «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور» عنوان شده است.

محمدعلی هادی نجفآبادی که از خویشاوندان آیت‌الله «حسینعلی منتظری» است، در پاریس ترجمه پیا‌م‌های «روح‌‌الله خمینی» را به زبان عربی برعهده داشت. بعد از پیروزی انقلاب و در سن ۳۰ سالگی، نماینده مردم تهران در مجلس شد. او در ماجرای «مک فارلین»، به همراه «حسن روحانی»، مذاکره کننده تیم ایران با تیم امریکا بود و در دستگاه دیپلماسی، به مقام سفیر ایران در امارات و عربستان نائل شد.

این کانال تلگرامی هم‌چنین تصاویر اسنادی را منتشر کرده و مدعی شده است فتاح کبیری، برادر و رییس دفتر تقی کبیری، شرکتی خانوادگی راه‌اندازی کرده و از این طریق در منطقه آزاد تجاری صنعتی «ارس»، زمینی به مساحت ۴۶ هزار و ۷۰۰ متر جهت احداث چندین واحد مسکونی برای ۵۰ نفر از قوم و خویشان خود به دست آورده است.

در مطلب دیگری که این کانال منتشر کرده، آمده است: «ع.توحیدنیا،» مشاور اقتصادی کبیری به اتهام «تصاحب مال غیر» از سوی دادگاه به پرداخت چهار میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان محکوم شده است.

این کانال هم‌چنین در تازه‌ترین پست خود به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: «به دنبال سرقت ۲۵۰ هزار یورویی از منزل نماینده خوی در سعادت‌آباد تهران، نزدیکان وی در تلاش هستند تا مالکیت این پول‌های کثیف را به گردن بگیرند تا صلاحیت نمایندگی کبیری برای مجلس یازدهم با مشکل مواجه نشود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy