Monday, Sep 30, 2019

صفحه نخست » نماینده پارلمان عراق خواستار برچیدن عکس‌های رهبران ایران از اماکن عمومی این کشور شد

iraqParl_093019.jpgالعربیه - احمد الجبوری نماینده استان نینوا در پارلمان عراق، روز دوشنبه 30 سپتامبر 2019 خواستار برچیدن شدن عکس‌ها و تصاویر رهبران ایران از خیابان‌ها و اماکن عمومی این کشور شد.

الجبوری در حساب توییتر خود نوشت، جناب عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق فرمان شما را براى برچیدن مجسمه سرلشکر الساعدی از میدان شهر موصل را محترم می‌شماریم اما دستور بفرمائید عکس‌های رهبران ایران را نیز از موصل و دیگر استان‌های عراق برچینند.

او گفت برچیدن عکس‌های رهبران ایران از شهر موصل و سایر استان‌ها برای احترام به حاکمیت عراق است.

گفتنی است که پس از به قدرت رسیدن طرفداران ایران در عراق تصاویر بسیاری از رهبران، فرماندهان نظامی و برخی روحانیون ایران در میادین اصلی و تقاطع‌های شهرهای مهم عراق مانند بغداد ، نینوا و بصره نصب شده است.

gggg.jpg

الجبوری با اشاره به اهمیت برچیدن تصاویر رهبران ایران در عراق گفت، نخست وزیر عراق ملزم است از کرامت، عزت و حاکمیت عراق دفاع کند و همانطوری که به برچیدن مجسمه عبدالوهاب الساعدی اقدام کرد باید عکس‌ها و تصاویر فرماندهان و رهبران ایران را نیز برچیند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

پس از برکناری سرلشکر عبدالوهاب الساعدی مقامات عراقی مجسمه او در یکی از میدان‌های شهر موصل با پارچه پوشاندند تا مقدمه برچیدن آن را مهیا کنند اما برخی فعالان مدنی و سیاسی عراقی تلاش کردند که این پارچه را بردارند که با ممانعت پلیس و نیروهای دولت عراق مواجه شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy