Tuesday, Oct 1, 2019

صفحه نخست » نهادهای امنیتی ایران چند کارمند وزارت خارجه عراق را کتک زدند

mashad_100919.jpg

فعالیت کنسولگری عراق در مشهد تعلیق شد

سفارت عراق اعلام کرد که نهادهای امنیتی ایران چند کارمند وزارت خارجه عراق را که برای ماموریت رسمی به مشهد رفته بودند بازداشت و آنها را در «خیابان کتک زده است.»

به گزارش العربیه یک سند فاش شده از سفارت عراق در ایران، نشان داد نهادهای امنیتی ایران چند کارمند وزارت امور خارجه عراق که برای ماموریت رسمی در شهر مشهد حضور داشتند را دستگیر کرده و آنها را در خیابان کتک زده‌اند.

براساس این سند که از سوی سرکنسولگر عراق در مشهد، خطاب به دفتر وزیر امور خارجه نوشته شده، نیروهای امنیتی ایران در تاریخ 28 سپتامبر 2019 اقدام به دستگیری دو کارمند کنسولگری کرده و علیرغم حصانت دیپلماتیک، آنها را در خیابان کتک زده‌ و به دادگاه برده‌اند و دادگاه نیز برای آزادی آنها از زندان درخواست کفالت کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

خبرگزاری ملی عراق شامگاه دوشنبه 30 سپتامبر 2019 گزارش کرد که این سند را از کنسولگری این کشور در مشهد به دست آورده و بر اساس آن، این دو دیپلمات دستگیر شده و کتک خورده، بر ای هماهنگی‌های «مراسم اربعین» در مشهد حضور داشتند.

بر اساس این گزارش نهادهای امنیتی ایران دیپلمات‌های عراقی را پس از دستگیری، در خیابان مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و پس از آنکه طرف عراقی به آنها اطلاع داده که ایران افراد کارمندان یک دولت خارجی بوده و حصانت دیپلماتیک دارند، آنها را به زندان افکنده و روز بعد به دادگاه فرستادند.

دادگاهی در مشهد نیز برای آزادی آنها قرار کفالت صادر کرد ولی پس از تماس‌های صورت گرفته با نهادهای ایرانی ذی‌ربط، این افراد بدون کفالت آزاد شدند.

تعلیق فعالیت کنسولگری عراق در مشهد

به گزارش رادیو فردا سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که فعالیت کنسولگری این کشور در مشهد به دلیل حمله به دو دیپلمات عراقی در این شهر تعلیق شده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق، روز سه‌شنبه ۹ مهرماه خبر داد که فعالیت کنسولگری عراق در مشهد تعلیق شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشره، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی دو دیپلمات عراقی را در خیابانی در مشهد «ضرب‌وشتم» و سپس به مدت دو روز بازداشت کردند.

مشخص نیست که دلیل ضرب‌وشتم این دیپلمات‌ها چه بوده است. ایران هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy