Saturday, Oct 5, 2019

صفحه نخست » رئیس پارلمان عراق: اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان محقق نشود به خیابان خواهم آمد

57512877-214B-4284-B041-9D94331F4607.jpegالعربیه فارسی

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق شنبه 5 اکتبر 2019 اعلام کرد که اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان محقق نشود خود شخصا به موج تظاهرات پیوسته و به خیابان خواهد آمد.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه» تاکید کرد، اگر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تعدیل کابینه را درخواست کند این موضوع بررسی خواهد شد.

الحلبوسی همچنین تاکید کرد، هیچکس پشت تظاهرکنندگان قرار ندارد. به گفته او اما برخی«نفوذی‌ها» در صحنه اعتراضات رخنه کرده‌اند.

رئیس پارلمان عراق ضمن تاکید بر اینکه «اگر خواسته‌های تظاهرکنندگان محقق نشود خودش به خیابان خواهد آمد» افزود، باید « نهنگ‌های بزرگ» از فاسدان را زندانی کرد.

حمایت از اصلاحات

الحلبوسی همچنین توضیح داد که کمیته‌ای از سوی پارلمان تشکیل شده تا درباره هدف قرار گرفتن تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی عراقی تحقیق و بررسی شود.

رئیس پارلمان عراق در بخش دیگری از این گفت‌وگوی اختصاصی از رهبران اعتراضات که در جلسه روز شنبه پارلمان حاضر نشدند، خواست تا در جلسه آینده پارلمان حضور یابند تا مطالبات آنها بررسی شود.

الحلبوسی با تاکید بر اینکه اگر برنامه واضحی از سوی دولت ارائه شود تعلیق عضویت فراکسیون‌ها در پارلمان پایان خواهد یافت، گفت:«ما از اصلاحات دولت حمایت می‌کنیم».

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد، به تمایل مقتدی صدر رهبر جریان صدری که خواستار استعفای دولت شده به دیده احترام می‌نگرد اما در عین حال به ضرورت دادن فرصت به دولت برای اجرای برنامه‌اش اشاره کرد.

افزایش آمار کشته شدگان تظاهرات عراق

شایان ذکر است که بنا بر منابع پزشکی عراقی شنبه و با آغاز مجدد درگیری‌ها میان معترضان و نیروهای پلیس آمار قربانیان در پنجمین روز از تظاهرات در مناطق مختلف عراق به 19 کشته و 39 مجروح افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بعد از ظهر شنبه تظاهرات در مرکز شهر بغداد پایتخت عراق بار دیگر از سر گرفته شد.

طبق این گزارش صدای شلیک گلوله به سوی تظاهر کنندگانی که در اطراف وزارت نفت عراق و خیابانی که به میدان التحریر منتهی میشود، شنیده شد. تظاهر کنندگان در این مناطق تجمع کرده بودند تا به سوی میدان التحریر حرکت کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy