Monday, Oct 7, 2019

صفحه نخست » با تذکر مسکو ایران اتهام جاسوسی خبرنگار زن روس را به مشکل ویزا تغییر داد

Yulia.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در پی هشدار روسیه ایران قول داد به پروندۀ خانم یولیا یوزیک، تبعۀ روسی که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در ایران دستگیر و زندانی شده بود "به سرعت رسیدگی" کند. با یک چرخش صد و هشتاد درجه‌ای اکنون جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که اتهام تبعۀ روس نه جاسوسی، بلکه "در حوزه ویزا بوده" است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، با اظهار این مطلب امروز دوشنبه پانزدهم مهر گفته است: "پروندۀ مربوط به تخلفات این خانم در زمینه ویزا و سایر تخلفات بوده و به زودی رسیدگی و تعیین تکلیف می‌شود. " علی ربیعی سپس در عباراتی مبهم افزوده است: "اساساً پرونده ایشان پرونده معاونت ضدجاسوسی نبوده است. اینکه ایشان خبرنگار، تاجر یا گردشگر بوده نمی‌دانم اما تخلفات در این زمینه و در حوزه ویزا بوده و به سرعت رسیدگی می‌شود. "

پنجشنبه گذشته یک خبرنگار روس به نام لولیا لوزیک در هتل محل اقامت خود در تهران به اتهام جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دستگیر و زندانی شد. در پی این اقدام وزارت امور خارجۀ روسیه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو را احضار و خواستار توضیحات لازم دربارۀ این دستگیری و رعایت دقیق حقوق شهروند روس شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

اکنون پس از این احضار دولت جمهوری اسلامی ایران از اساس اتهام جاسوسی شهروند روس را تکذیب کرده و می‌گوید که تخلف وی فقط مربوط به ویزا و "سایر تخلفات" بوده که در هر حال سریعاً به آن رسیدگی و تعیین تکلیف خواهد شد. علی ربیعی نگفته است که "سایر تخلفات" خانم لولیا لوزیک چه بوده و چگونه در کمتر از یک هفته اتهام جاسوسی وی برای اسرائیل به "مشکل ویزا و "سایر تخلفات" تقلیل یافته است. لولیا لوزیک همکار شماری از نشریات روسیه از جمله هفته نامۀ آمریکایی نیوزیوک به زبان روسی بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy