Tuesday, Oct 8, 2019

صفحه نخست » ماکرون در مراسم بزرگداشت کشته شدگان ادارۀ پلیس پاریس: علیه هیولای اسلام‌گرایی متحد شویم

france_100819.jpgرادیو بین المللی فرانسه - امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در مراسم بزرگداشت چهار کارمندی که در ادارۀ پلیس پاریس توسط یکی از همکاران‌شان به قتل رسیدند، قول داد که "نبرد بی‌امان علیه تروریسم اسلامی" را ادامه دهد. او از "آحاد ملت" خواست که علیه "اسلام انحرافی" متحد شوند.

روز سه‌شنبه ٨ اکتبر/١۶ مهر، رئیس‌جمهوری فرانسه که توسط نخست‌وزیر همراهی می‌شد، در مقابل چهار تابوتی که در حیاط بزرگ ادارۀ مرکزی پلیس پاریس قرار گرفته بودند، سخنرانی کرد و گفت: "آنان زیر ضربات یک اسلام انحرافی (تحریف‌شده) از پا درآمدند که جز مرگ چیزی نمی‌آورد".

ماکرون خواهان بسیج تمامی ملت فرانسه برای مقابله با "هیولای اسلام‌گرایی" شد. او اسلام‌گرایی را به "هیدرا"، هیولای افسانه‌های یونان باستان تشبیه کرد که چند سر داشت و هر بار که یکی از آنها قطع می‌شد، سر دیگری به جای آن می‌روئید.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

انگیزه‌های اسلام‌گرایانۀ قاتل ادارۀ پلیس که میکاییل هارپون نام داشت، به تدریج و با ادامۀ تحقیقات معلوم شد. به نوشتۀ مطبوعات فرانسوی، پلیس ضد تروریسم در بازرسی‌ دفتر کار قاتل به فلَش(یو اس بی)‌هایی دست یافته که ویدئوهای تبلیغی داعش و همچنین اسامی و مشخصات شماری از همکاران وی را در برداشته است. این کشفیات اخیر باعث شده که انتقادهای بسیار تندی علیه "سهل‌انگاری" دستگاه امنیتی مطرح گردد. حتی کریستف کاستانر وزیر کشور اعتراف کرد که دستگاه امنیتی نقائصی دارد. اپوزیسیون نیز خواستار استعفای کریستف کاستانر، وزیر کشور شده است. همچنین حزب جمهوری‌خواه فرانسه که در مجلس ملی به جناح مخالف دولت تعلق دارد، رسماً خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق پارلمانی شده تا جزییات واقعۀ ادارۀ پلیس روشن گردد. رئیس مجلس با این تقاضا موافقت کرده است.

بلافاصه بعد از کشتار در ادارۀ پلیس، گفته شد که قاتل از ١٨ ماه قبل اسلام آورده بود. اما تحقیقات بعدی نشان داد که وی از ده سال قبل مسلمان بوده و با محافل سلفی ارتباط داشته است. با اینحال هنوز معلوم نیست که او حملۀ خود را به تنهایی برنامه‌ریزی کرده و یا این که از سوی یک سازمان یا شبکۀ تروریستی هدایت شده است. با اینکه تاکنون مسئولیت این نوع حملات را داعش به عهده می‌گرفت (به راست یا دروغ)، اما این بار هیچ سازمانی با قاتل ادارۀ پلیس پاریس اعلام همبستگی نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy