Tuesday, Oct 8, 2019

صفحه نخست » مبارزه رضا مددی ورزشکار ایرانی با موشه بن شیمول از اسراییل

maddadi_100819.jpgبی بی سی - رضا مددی، ورزشکار ایرانی یو اف سی، ۲۵ آبان با موشه بن شیمول از اسراییل مبارزه می‌کند. این مسابقه در استکهلم پایتخت سوئد، برگزار خواهد شد.

آقای مددی ملقب به "مد داگ" در یک نشست خبری در استکهلم گفت "با این نبرد دیگر نمی‌توانم به ایران سفر کنم اما قبل از خداحافظی از دنیای قهرمانی باید این تابو را بشکنم. قلبم از باخت عمدی قهرمانان کشورم به درد می‌آید".

یو اف سی ورزشی پرطرفدار در جهان است که ترکیبی از کشتی آزاد و فرنگی، بوکس، جوجیتسو، کیک بوکسینگ و چند رشته دیگر به شمار می‌آید. به همین خاطر برخی چهره‌های صاحب نام کشتی جهان نیز در سطح اول این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند.

به گزارش سایت "ام ام ای"، آقای مددی مبارز سابق سازمان یو اف سی که ساکن سوئد است پس از اعلام بازنشستگی در ماه مه امسال قصد دارد بار دیگر به میدان بازگردد اما این بازگشت او شامل مبارزه در چارچوب ام ام ای نخواهد بود.

به گفته آقای مددی، انتخاب یک حریف اسرائیلی اصلاً تصادفی نبود و خود او خواستار مسابقه با حریف اسرائیلی بوده است.

او گفته "داستان باخت مصلحتی سعید ملایی در نیمه نهایی مسابقات جودو قهرمانی جهان برای قرار نگرفتن برابر موکی ساگی اسرائیلی باعث شد تا من این گام را بردارم و یک بار برای همیشه به این داستان پایان دهم. این مسابقه من که قرار است در سالن سولنا استکهلم برگزار شود دارای پیام مهمی خواهد بود و آن این است که دین و سیاست نباید در ورزش دخالت کند".

آقای مددی اضافه کرد که "دلیل بازگشت من به میادین این است که به دنیا نشان دهم دو ورزشکار حرفه‌ای باوجود تفاوت فرهنگی، مذهبی و سیاسی می توانند با هم رقابت کنند و پس از آن مانند دو دوست سالن مسابقات را ترک کنند. من عشق و احترام بسیاری برای ورزشکارانی که این مقدمات این رقابت را برای ما فراهم خواهند کرد، قائلم."

این در حالیست که چندی پیش سعید ملایی قهرمان جودوی ایران بعد از مسابقه‌های قهرمانی جهان تصمیم گرفت به ایران برنگردد تا در تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ژاپن مسابقه دهد. آقای ملایی چندین بار مجبور شد به دلیل روبرو نشدن با حریف اسرائیلی به باخت مصلحتی تن دهد و به دلیل همین موضوع تصمیم گرفت به ایران بازنگردد تا بخت شرکت در مسابقات جودی المپیک ژاپن را از دست ندهد.

آقای مددی در سوئد برنده جایزه "مبارز مردم" شده که از بین ورزشکاران رزمی و توسط مردم این کشور انتخاب می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy