Wednesday, Oct 9, 2019

صفحه نخست » همزمان با ناآرامی‌های عراق: آغاز مانور غیرمترقبه ارتش در شمال غرب ایران

army_100919.jpgبی بی سی - به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران در منطقه عمومی ارومیه با شعار "یک هدف یک گلوله" برگزار می‌شود.

این رزمایش "غیرمترقبه" از صبح امروز، چهارشنبه، ۱۷ مهر (۹ اکتبر) آغاز شده و براساس این گزارش، آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک و جابجایی یگان‌ها از اهداف آن است.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در این رزمایش حضور دارد.

به نوشته تسنیم، سرلشکر موسوی در سخنانی در آغاز این مانور "به تشریح توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این رزمایش به اهداف از پیش تعیین شده برسد."

این گزارش می‌افزاید که این رزمایش با مشارکت "یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگرد‌های هوانیروز" برگزار می‌شود.

در مورد اهداف این رزمایش و دلیل برگزاری "غیرمترقبه" در زمان حاضر آن جزئیات بیشتری در دست نیست.

این مانور در حالی برگزار می‌شود که در پی اعلام تصمیم ترکیه به اجرای عملیات نظامی در مرز مشترک با سوریه، شرایط امنیتی منطقه با ابهام مواجه شده است. منابع خبری از جابجایی نیروها و تجهیزات ارتش ترکیه و آمادگی آن برای آغاز عملیات خبر داده‌اند.

روز دوشنبه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که به ماموریت نظامیان این کشور در منطقه شمال شرق سوریه پایان داده و آنان را از این منطقه خارج می‌کند. این تصمیم پس از گفتگوی تلفنی او با رئیس جمهوری ترکیه اعلام شد.

دولت ایران ضمن استقبال از خروج نظامی آمریکا از شمال شرق سوریه، مخالفت خود را با عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز داشته است. دولت ایران از حامیان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و از تسلط کامل دولت او بر تمامی خاک سوریه حمایت می‌کند.

در مقابل، ترکیه حامی شماری از گروه‌های مسلح مخالف ادامه حکومت بشار اسد است. دولت ترکیه نسبت به تسلط "نیروهای دموکراتیک سوریه" در مناطق مجاور خاک خود ابراز نگرانی کرده است. نفرات این تشکل، که برای مبارزه با گروه دولت اسلامی - داعش - ایجاد شد و از حمایت آمریکا برخوردار بوده، عمدتا از کردهای سوریه هستند.

دولت ترکیه این تشکل را به ارتباط با حزب کارگران کردستان - پ‌ک‌ک - متهم می‌کند. ترکیه این حزب را سازمان تروریستی می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy