Wednesday, Oct 9, 2019

صفحه نخست » ماجرای کارگذاشتن ابزار جاسوسی در خودرو مسئولان

IB_100919.jpgایران بریفینگ / دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام های گروه عظام مبنی بر قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی روز شنبه به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزارشد.

قاضی صلواتی از متهم ردیف اول عباس ایروانی خواست ضمن معرفی خود در جایگاه حاضر شود.

ایروانی گفت: عباس ایروانی فرزند رضا مسئول هلدینگ عظام فاقد هرگونه سابقه کیفری هستم.

در این لحظه قاضی صلواتی گفت: شما در سال ۶۶ به اتهام ارتشاء و اختلاس بازداشت شدید؛ چطور می گویید فاقد سابقه کیفری هستید؟

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

متهم ردیف اول گفت: در این ٣٠ سال فعالیت باعث رونق اقتصادی شدم و خداوند شاهد است که در این سال ها برای دور زدن تحریم ها چه رشادت ها که به خرج ندادم و در مدت ٩ ماه بازداشت چه مشکلاتی متحمل شدم.

متهم ایروانی اضافه کرد: به هیچ وجه اتهامات وارده را قبول ندارم چون پرونده بدون کارشناسی به دادگاه ارجاع شده است.

وی با اشاره به ایرادات کیفرخواست صادره افزود: در کیفرخواست ناهمخوانی هایی وجود دارد. از شما می‌خواهم تا شاکیان پرونده را معرفی کنید؛ جلسه پیش نماینده گمرک غیر از یک مورد هیچ خلاف و شکایت دیگری را بیان نکرد.

متهم ایروانی اضافه کرد: شاکی ما فقط معاونت اقتصادی اطلاعات سپاه است و حدود ۱۰ سال قبل آنها در دفتر ما وارد شدند و تمام اسناد را ضبط کرد.

متهم ایروانی اظهار داشت: من تقاضای استرداد اموال خود از نهاد مذکور را کردم و البته هر بار این نهاد اتهامات جدیدی را به من نسبت داد و سرانجام طی نامه ای به این نهاد بیان کردم که عباس ایروانی حاضر است کلیه اموال منقول و غیرمنقول خود را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

ایروانی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که به ما نسبت دادند این بود که در خودروی مسئولان ابزار جاسوسی قرار داده ایم در حالی که هزار قطعه وارد کشور می‌شود و از کجا معلوم قطعه EUC که ابزار جاسوسی دارد در کدام خودرو قرار می گیرد.
اظهارات ایروانی در حالی است که نه دادگاه و نه او منکر وجود دستگاههای شنود و جاسوسی در خودروها نشده اند بلکه از وجود آنها در خودروی مسئولان گلایه مند بوده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy