Thursday, Oct 10, 2019

صفحه نخست » سیاست یک بام و دو هوای جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان

101019A_top.jpgایران بریفینگ / دولت چین صدها هزار نفر از مسلمانان و ترکهای اویغور را به اردوگاه‌هایی شبیه زندان فرستاده اما جمهوری اسلامی سکوت کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، هشتم اکتبر (۱۵مهرماه)، ۲۸ سازمان نظارتی و شرکت چینی را در ارتباط با نقض حقوق مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌های قومی که اغلب آنها مسلمان بودند، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.


در ماه‌های گذشته به دنبال آزار و اذیت مسلمانان اویغور صدها هزار نفر از آنان به اردوگاه‌هایی شبیه زندان فرستاده شدند اما دولت چین ادعا می‌کند که این اردوگاه‌ها، مراکز آموزش مبارزه با افراط گرایی هستند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ


مسلمانان شرق چین تحت سرکوب دولت پکن قرار دارند اما جمهوری اسلامی که مدعی پرچمداری حمایت از مسلمانان و ام القرای جهان اسلام در دنیاست در مقابل آزار و اذیت آن سکوت کرده است. در سال‌های اخیر در موارد متعدد دولت چین اقلیت‌های مسلمان این کشور را تحت ستم قرار داد اما هیچ وقت جمهوری اسلامی به سبب منافعی که داشت به دولت چین انتقاد نکرد.

کارنامه جمهوری اسلامی در دفاع از مسلمانان پر از تناقض است. به عنوان مثال شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه یا شیخ باقر النمر روحانی شیعه عربستان که تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران در انجام هر گونه اعمال تروریستی فروگذار نکرده است همواره در سایه حمایت‌های جمهوری اسلامی بودند و یا تحت امر ولی فقیه به کشتار اقلیت مسلمانان میانمار و کشتار مسلمانان در چچن بالکان اعتراض شد اما در مورد سرکوب ایغورهای چین همیشه سیاست نظام سکوت بوده است. این استاندارد دوگانه همان آلودگی دین به سیاست است. حاکمان تهران به فروش نفت نیاز حیاتی دارند و چین مشتری دائمی آنهاست بنابراین نمی‌توانند مواضعی اتخا‌د کنند که به جیب روحانیون صدمه بخورد حتا اگر به قیمت آن تمام شود که زیر سئوال روند.

برای جمهوری اسلامی مماشات با چین لازم است چون دستور خامنه‎ای «نگاه به شرق» است.

در جریان اعتراضات عراق نیروهای حشدالشعبی تحت حمایت سپاه پاسداران به سرکوب قیام اعتراضی مردم علیه فساد و بیکاری پرداختند. شدیدترین و بی‎سابقه‌ترین سرکوب‌ها با استفاده از ادوات نظامی و سلاح‌های سنگین. مسلمانان و در واقع شیعیان عراق متوجه سیاست‌های آلوده جمهوری اسلامی در منطقه شده‌اند و اکنون در اعتراضات عراق که از ابتدای ماه اکتبر آغاز شد خشم خود نسبت به علی خامنه‌ای و سپاه را فریاد می‌زنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy