Thursday, Oct 10, 2019

صفحه نخست » نمایش پرگل ملی‌پوشان ایران در حضور تاریخی زنان + واکنش فیفا

football_101019.jpgرادیو فردا - فوتبال‌دوستان زن ایرانی روز پنج‌شنبه، ۱۸ مهرماه، بالاخره برای اولین بار و رسما به عنوان تماشاگر زن این ورزش به استادیوم آزادی در تهران راه یافتند تا بازی ایران و کامبوج از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را از نزدیک مشاهده کنند.

بازی از همان ابتدا به سود ایران رقم خورد به طوری که تا پایان نیمه اول، ملی‌پوشان ایرانی با هفت گل از کامبوج جلو افتادند، روندی که در نیمه دوم نیز ادامه یافت تا در نهایت ایران بازی را با حسلب چهارده بر صفر به سود خود پایان دهد.

002.jpg

003.jpgاما این بازی حاشیه‌هایش مهم‌تر از متن می‌نماید.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این اولین بار بود که زن‌های ایرانی نه با دعوت‌نامه و یا با لباس مبدل و در نقش مرد، بلکه به عنوان زن فوتبال‌دوست بلیت خریده‌اند و به تماشای بازی فوتبال می‌روند.

این دسته از زنان از همان ثانیه اول ورود به استادیوم شادی خود را از این اتفاق هرچند کوچک در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند.

این در حالی است که مقامات مسئول با نرده‌های آهنی و زنانه و مردانه کردن پارکینگ و باقی محل‌های استادیوم به پیشواز این اتفاق رفته‌اند.

0011.jpgاین اتفاق یک هفته پس از آن می‌افتد که زنان ایرانی که موفق به خرید بلیت شده‌ بودند و دوستان و نزدیکان آنها در داخل و خارج کشور با هشتگ «با من به ورزشگاه بیا» این خبر را در شبکه‌های اجتماعی داغ کردند.

پیش از این فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده بود که مقام‌های مسئول در ایران اطمینان داده‌اند که امکان تماشای بازی‌ها از این به بعد برای زنان فراهم است.

ایران تنها کشوری در این رقابت‌ها بود که زنان اجازه نداشتند در ورزشگاه‌ها حضور یابند.

تلویزیون دولتی ایران تنها لحظات اندکی حضور زنان در ورزشگاه را نشان داد.

در این بازی خبرنگاران زن اجازه پوشش بازی را نداشتند.

در پایان بازی، کاپیتان مسعود شجاعی بازیکنان را به سمت جایگاه زنان برد تا از آنها برای حضورشان تشکر کنند.

رئیس فیفا: حضور خاطره‌انگیز زنان در ورزشگاه برگشت‌ناپذیر است

جانی اینفانتینو، رئيس فیفا با «خاطره‌انگیز‌» خواندن حضور زنان در ورزشگاه آزادی، تاکید کرده است که در این مسیر «توقف و بازگشتی در کار نخواهد بود».

وی در بیانیه‌ای که پس از دیدار ایران و کامبوج صادر کرده، نوشته که فیفا مشتاقانه منتظر رخ‌دادن این وضعیت بوده و «این آغاز راه است».

رئيس فیفا با اشاره به حضور زنان ایرانی در ورزشگاه، «تعصب، شور و اشتیاق» آنها را ستوده و نوشته است که این سازمان مشتاق فراهم شدن یک «فضای امن» برای تامین خواسته‌های همه زنان و دختران در این زمینه است.

آقای اینفانتینو از مقام‌های فوتبال خواسته است که همکاری خود را برای اطمینان یافتن از اینکه همه هواداران فوتبال بدون توجه به جنسیت‌شان، شانس حضور در ورزشگاه را داشته باشند، ادامه دهند.

رئيس فیفا تعصب، شور و اشتیاق زنان ایرانی برای حضور در ورزشگاه را ستوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy