Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » جین فوندا، هنرپیشه معروف آمریکایی بازداشت شد

fonda_101219.jpgجین فوندا، هنرپیشه برنده جایزه اسکار که در تظاهرات تغییرات اقلیمی در واشنگتن شرکت کرده بود، بازداشت شد.

رادیو فردا - ویدیوی صحنه بازداشت شدن این هنرپیشه ۸۱ ساله توسط پلیس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. او در برابر کاخ کنگره آمریکا با یک گروه حامی انرژی پاک حضور یافته بود.

جین فوندا گفته است که در تظاهرات بیشتری حضور خواهد یافت و این حرکت او "الهام گرفته از جنبش بی‌نظیری است که جوانان‌مان به وجود آورده‌اند."

این برای اولین بار نیست که خانم فوندا در تظاهرات شرکت می‌کند یا بازداشت می‌شود و او سابقه طولانی مدتی در این زمینه دارد.

او یکی از شانزده نفری است که توسط پلیس بازداشت شده است. افراد بازداشت شده به ایجاد ازدحام، ایجاد مانع یا آزار رساندن به دیگران متهم شدند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

جین فوندا با مبارزات خود معروف است. او به ویژه در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ در جنبش مدنی آمریکا علیه تبعیضات نژادی و جنگ ویتنام فعال بود.

خانم فوندا در وب سایت خود گفت که به واشنگتن نقل مکان کرده تا "نزدیک مرکز نبرد برای اقلیم" باشد.

خانم فوندا گفته است تا ژانویه ۲۰۲۰ هر جمعه در تظاهرات شرکت خواهد کرد. او گفته است پیش از اعتراض، هیاتی از متخصصان به سئوال‌های مردم در باره بحران اقلیمی جواب خواهند داد.

22222.jpgجین فوندا ماه پیش نیز در اعتصاب سراسری تغییرات اقلیمی در لس‌آنجلس سخنرانی کرد.

او در سال ۲۰۱۶ جشن شکرگزاری را همراه با معترضان به ساخت خط لوله نفتی داکوتا اکسس و کی‌استو اکس‌ال گذراند. این خط لوله ۱۴۰۰ کیلومتری، قرار است نفت را از آلبرتا در کانادا به ایالت نبراسکای آمریکا ببرد.

گروه‌های حامی محیط زیست می‌گویند این پروژه‌ محیط زیست را نابود خواهد کرد.

خانم فوندا با رهبران "رادیکالی" مانند آنجلا دیویس دوستی داشته و از جنبش "پلنگان سیاه" حمایت کرده است.

خانم فوندا در سال ۲۰۰۳ از مخالفان لشکرکشی به عراق بود.

جین فوندا تا کنون نامزد هفت جایزه اسکار شده است و دو جایزه اسکار را برای فیلم های کلوت در سال ۱۹۷۱ و بازگشت به خانه محصول ۱۹۷۸ برده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy