Sunday, Oct 13, 2019

صفحه نخست » واکنش موساد به خبر امکان‌پذیر بودن ترور قاسم سلیمانی

moosad_101219.jpgایران اینترنشنال - مسئولان دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) روز یکشنبه ۲۱ مهر اظهارات منتسب به یوسی کوهن، رئیس موساد، را درباره امکان‌پذیر بودن ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و همچنین ترور مقام‌های گروه حماس را تکذیب کردند.

هفته‌نامه اسرائیلی میش‌پاچا پنجشنبه گذشته به نقل از کوهن نوشته بود ترور سلیمانی، از فرماندهان بانفوذ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، «غیرممکن نیست».

در این مصاحبه به نقل از کوهن آمده بود: «از او (سلیمانی) الزاما خطایی سرنزده که او را در فهرست معتبر اهداف ترور موساد قرار دهد.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ایران گفت یگان زمینی سپاه پاسداران اخیرا طرح مشترک اسرائیل با برخی کشورهای عربی را برای ترور سلیمانی خنثی کرده است.

سلیمانی از بانفوذترین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او چند ماه پیش از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، عالی‌ترین نشان نظامی ایران را دریافت کرد.

اما رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه به نقل از مقام‌های ارشد موساد نوشتند کوهن «به‌هیچ‌وجه درباره طرح‌های سیاسی با خبرنگاران صحبتی نکرده و مصاحبه‌ای نداشته» است. به گفته این مقام‌ها، کوهن از اینکه «سیاست‌های ترور» در دولت اسرائیل بوده یا خیر حرفی نزده است.

اما یوسی الیتوو، سردبیر میش‌پاچا و از تهیه‌کنندگان مصاحبه، در توییتی نوشت: «موسی کوهن، رئیس موساد، با خبرنگاران مصاحبه نمی‌کند. اما قطعا در این ماجرا... گفت‌وگوهای غیرعلنی بین روسای نهادهای اطلاعاتی اسرائیل صورت گرفته که چالش‌های پیش روی اسرائیل را در همه زمینه‌های پرتلاطم روشن می‌سازد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy