Thursday, Oct 24, 2019

صفحه نخست » ادعای جدید کریمی قدوسی: محمود واعظی با آمدنیوز همکاری می‌کرد + واکنش واعظی

ghodousi.jpgکریمی قدوسی، نماینده اصول گرای مشهد در مجلس، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت اول روحانی و رئیس‌دفتر کنونی رئیس‌جمهور را به دادن کمک مالی به ادمین‌های تلگرامی بازداشت‌شده در سال ۱۳۹۵و ۹۶ و نیز هم‌کاران آمد نیوز متهم کرده است.

به گزارش رویداد۲۴ جواد کریمی قدوسی پیش از این از دستگیری‌هایی در نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پرونده آمد نیوز خبر داده بود اما علیرضا خان کرمی رییس حراست نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگویی با رویداد۲۴ خبر داد که هیچگونه دستگیری در نهاد ریاست جمهوری انجام نشده است.

خان کرمی گفته اصلا چنین چیزی ممکن نیست که بازداشتی صورت بگیرد و همان لحظه به اطلاع حراست نهاد نرسانند بنابراین ادعای کریمی قدوسی کذب محض است.

پس از آن کریمی قدوسی در توییتی دیگر نوشت «سال ۹۶ در موج اول دستگیری ادمین‌های تلگرامی آمدنیوز چهار رابط روح الله زم یکی در دفتر حسام الدین‌آشنا مشاور ویژه رییس جمهور دومین رابط در مجموعه ارتباطات دفتر ریاست جمهور، سومین رابط در دفتر مرتضی بانک و چهارمین رابط در قوه قضاییه که با این کانال در ارتباط بودند تحت تعقیب قرار گرفتند.»

واعظی خواهان برخورد قضایی با کریمی قدوسی شد

بی بی سی - محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، خواهان رسیدگی قضایی به ادعای جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس ایران شده که گفته است چهار نفر از افراد مرتبط با کانال تلگرامی آمدنیوز با چهره‌هایی در دولت آقای روحانی در ارتباط بوده‌اند.

آقای واعظی گفته در موارد این چنینی شکایت‌های قضایی دولت بی نتیجه مانده است.

آقای کریمی قدوسی از جمله گفته است که دو نفر از افراد مرتبط با آمدنیوز در سال ۹۵ و ۹۶ بازداشت شده بودند و اعتراف کردند که از آقای واعظی کمک مالی می‌گرفته‌اند. او برای این ادعای خود منبع یا سندی ارائه نکرده است.

ادعای جواد کریمی قدوسی درباره ارتباط گردانندگان و منابع خبری آمدنیوز با چهره‌هایی در دولت ایران چند روز پس از دستگیری روح‌الله زم مطرح شده است.

پاسخ‌‌ها به ادعاهای کریمی قدوسی چیست؟

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران، ادعای دستگیری در نهاد ریاست جمهوری در رابطه با پرونده آمدنیوز را تکذیب کرده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم با تکذیب این بازداشت‌های ادعایی، خواهان برخورد با کسانی شده که در ارتباط با آمدنیوز "اتهامات بی‌پایه" مطرح می‌کنند.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی هم خواسته مشابهی را مطرح کرده است.

البته آقای واعظی گفته است شکایت‌های پیشین در موارد مشابه به نتیجه‌ نرسیده است.

او در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفته است: "اگر این حرف‌ها را به جای این آقایان که مارک فکری مشخصی داشته و در امنیت و مصونیت کامل به سر می‌برند شخص دیگری زده بود چه بلایی سرش می‌آوردند؟"

"ما در گذشته هم شکایت کردیم اما شکایت‌هایی که می‌شود بستگی به فردی دارد که از او شکایت می‌شود، در برخی از شکایت‌هایی که می‌کنیم خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد."

چندین نفر از نمایندگان مجلس ایران در ماه‌های اخیر درگیر پرونده‌های قضایی شده‌اند.

سابقه کریمی قدوسی در ادعاهای امنیتی چیست؟

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و از طیف "پایداری" که بخش تندروتر محافظه‌کاران ایران محسوب می‌شوند، بارها درباره مسائل امنیتی و اخبار "پشت‌ پرده" اظهارنظرهای جنجال‌برانگیز کرده و صحبت‌هایش در موارد بسیاری تکذیب شده است.

آقای کریمی قدوسی چند ماه پیش مدعی شد که حسن روحانی، رئیس جمهور، احتمالا دوتابعیتی است یا اقامت کشور دیگری را دارد.

موضوع مدیران دوتابعیتی یکی از مسائلی بوده که او بارها درباره‌اش صحبت کرده است.

او چندی پیش مدعی شد که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، "۱۳ بار" استعفا داده است.

آقای کریمی قدوسی در مورد دیگری مدعی شد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از دستگاه اطلاعاتی بریتانیا دستور می‌گیرد و در ایران اجرا می‌کند و اطلاعات سپاه مکالمه او با مامور اطلاعاتی ام‌آی۶ را شنود کرده و به خودش هم نشان داده است.

اطلاعات سپاه این گفته او را تکذیب کرد و او بعدتر با وجود اینکه ویدئوی صحبت‌هایش موجود بود مدعی شد رسانه‌ها حرف‌هایش را تحریف کرده‌اند.

یکی دیگر از صحبت‌های جنجالی او ادعای این بود که حسین فریدون، برادر حسن روحانی، برای پیشبرد کارهایش در تماس‌های تلفنی صدای برادرش را تقلید کرده و خود را رئیس جمهور جا زده است.

جواد کریمی قدوسی در موارد متعددی هم مطالبی را به نقل از جلسات خصوصی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، با مقام‌های حکومتی بیان کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy