Friday, Oct 25, 2019

صفحه نخست » حسن نصرالله از خطر هرج و مرج و فروپاشی در لبنان خبر داد

nasrollah_101419.jpgدویچه وله - رهبر حزب‌الله لبنان نسبت به بروز هرج و مرج و فروپاشی هشدار داد و گفت که ادامه اعتراض‌ها ممکن است به یک جنگ داخلی دیگر در لبنان منتهی شود. او گفت حزب‌الله از اعتراض‌ها حمایت می‌کند ولی در آنها شرکت نمی‌کند.

روز جمعه ۲۵ اکتبر (سوم آبان) حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، در یک سخنرانی گفت که او نه سقوط رئیس جمهور و استعفای دولت را می‌پذیرد و نه انتخابات زودهنگام پارلمانی را. حسن نصرالله نسبت به ادامه اعتراض‌های سراسری هشدار داد و گفت که این روند ممکن است به هرج و مرج، بروز یک جنگ داخلی دیگر و فروپاشی لبنان منتهی شود. حسن نصرالله یادآوری کرد که لبنان یک جنگ داخلی فاجعه‌بار را در فاصله سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ از سر گذرانده است.

او از اعتراضات مردم تمجید کرد ولی افزود که باید جلوی یک "خلاء قدرت خطرناک" را گرفت. او هم‌چنین تاکید کرد که از اصلاحات اقتصادی که سعد حریری، نخست وزیر لبنان، تصویب کرده حمایت می‌کند. این در حالی است که معترضین در شعارهای خود خواهان استعفای دولت شده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

حسن نصرالله هم‌چنین گفت که حزب‌الله نمی‌تواند به تظاهرات مردم بپیوندد زیرا نمی‌خواهد اعتراض‌ها ماهیت جناحی پیدا کنند.

لبنان‌ از ۲۶ مهرماه شاهد اعتراضات بی‌سابقه مردم علیه طرح ریاضت اقتصادی دولت بوده است. لبنان دچار بحران اقتصادی عمیق است. سعد حریری با طرحی که برای تامین بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی به پارلمان داده بود، قصد داشت با افزایش مالیات و اصلاح هزینه‌های خدمات عمومی، کسری بودجه را کاهش دهد. اما این سیاست منجر به اعتراض‌های گسترده شهروندان شد.

دولت لبنان در حال حاضر ۸۶ میلیارد دلار بدهی دارد و یکی از مقروض‌ترین دولت‌های جهان در مقایسه با حجم اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. لبنان با شش میلیون جمعیت فشار اقتصادی ناشی از پناهنده شدن یک میلیون سوری‌ را نیز تحمل می‌کند.دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنید

اگرچه لبنان با بیش از ۱۹ هزار دلار در سال درآمد سرانه یکی از مرفه‌ترین کشورهای عربی محسوب می‌شود، اما شهروندان عادی این کشور بر این باورند که طبقه حاکمه و رهبران سیاسی و وابستگان آن‌ها به فساد مالی آلوده شده‌اند و در نتیجه، درآمد ملی به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود. یکی از شعارهای تظاهرکنندگان این است: "همه دزدند".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy