Monday, Oct 28, 2019

صفحه نخست » این مرد محل اختفای ابوبکر البغدادی را لو داد

العربیه - اطلاعاتی که العربیه به دست آورده نشان می‌دهد که محمد علی ساجت باجناق ابوبکر البغدادی رهبر داعش، محل اختفای او را فاش کرد. نهادهای امنیتی عراق ساجت را دو ماه پیش دستگیر کردند.

خبرنگار العربیه گزارش کرد که محمد علی ساجت از چهره‌های نزدیک به ابوبکر البغدادی به شمار می‌رفت و هنگام بازجویی در سازمان اطلاعات عراق، نشانی محل‌هایی که باجناقش در آنها پنهان می‌شود را در اختیار عراق گذاشت.

ساجت همچنین محل ضبط آخرین تصویری که از ابوبکر البغدادی ثبت شده را نیز در اختیار عراق گذاشت و نهادهای امنیتی عراق نیز این اطلاعات را در اختیار آمریکا گذاشت.

487.jpgمنابع آمریکایی روز یکشنبه 27 اکتبر 2019، گزارش کردند که ابراهیم عواد السامرائی، ملقب به ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش در حمله نیروهای آمریکایی کشته شد. این خبر تا کنون از سوی هیچ از مقامات آمریکایی تایید یا تکذیب نشده ولی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صبح روز یکشنبه در صفحه توئیترش نوشت: «همینک اتفاق بزرگی رخ داد.»

ساعاتی پس از آن تلویزیون رسمی عراق ویدئویی منتشر و اعلام کرد که متعلق به حمله نیروهای آمریکایی به محل اختفای البغدادی در سوریه است. این تصاویر که در ساعات اولیه صبح ضبط شده‌اند، وجود یک حفره عمیق ناشی از حمله هوایی را نشان می‌دهد. در مناطق پیرامونی ای حفره لباس‌های پاره پاره و خون‌آلود نیز دیده می‌شوند.

خبرگزاری رسمی عراق به نقل از یک مقام دولتی این کشور اعلام کرد «در عملیات کشتن البغدادی همکاری کردیم.» این مقام همچنین گفت که واشنگتن از بغداد به خاطر اطلاعاتی که در اختیار آمریکا قرار گرفته و منجر به کشته شدن البغدادی شده، تشکر کرد.

یک کارشناس امور گروه‌های تروریستی به تلویزیون عراق گفت که سازمان اطلاعات عراق به آمریکا در تعیین محل اختفای رهبر داعش کمک کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

خبرگزاری رسمی عراق نیز به نقل از یک منبع امنیتی کشته شدن ابراهیم عواد السامرایی ملقب به ابوبکر البغدادی را تایید کرد. براساس این گزارش، در حمله نیروهای امنیتی، علاوه بر البغدادی، غزوان الراوی، مسئول حفاظت شخصی او نیز کشته شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy