Tuesday, Oct 29, 2019

صفحه نخست » یکی از فرماندهان سپاه قدس: انتقال نیروی نظامی به سوریه با هواپیماهای ماهان ایر انجام می‌شد

mahan.jpgالعربیه - یکی از فرماندهان سپاه قدس ایران فاش کرد که این کشور از هواپیماهای غول‌پیکر شرکت هوایی ماهان‌ایر برای انتقال نیروی نظامی به سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار نصرت‌الله حسینی‌پور از فرماندهان سپاه قدس در سوریه، در شهرستان لامرد استان فارس گفت: «این را بدانید که در جابجایی نیروها به سوریه فقط با هواپیمای غول پیکر ماهان بود که به داد ما می‌‌رسید، زیرا زیر رگبار دشمن وارد فرودگاه دمشق می‌‌شد و نیروهارا پیاده می‌‌کردند.»

او با طرح این ادعا که «ورود ما به خاک سوریه باعث شد تا از پیش روی دشمن جلوگیری کنیم»، گفت: «هر کشوری که پیمان دوستی با ایران داشته باشد از او حمایت می‌کنیم.»

هواپیمایی ماهان از تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱ به‌علت کمک به سپاه پاسدارا، از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم شده است.

در ماه‌ها و سال‌های گذشته علاوه بر آمریکا، کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و چند کشور دیگر نیز ورود هواپیماهای ماهان‌ایر به فرودگاه‌های‌شان منع کردند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

نصرت‌الله حسینی‌پور در سخنرانی خود در لامرد طعنه‌ای غیرمستقیم به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نیز زد و او را به انتقام‌جویی و خصومت متهم کرد. این فرمانده سپاه قدس گفت: «فرزندان انقلاب اهل انتقام نیستند و از این همه نافرمانی ناراحت هستیم و مثل دیگران خصومت به خرج نمی‌دهیم و همین دولت تفنگدار به داد دولت مسلمان رسید و هر کشوری که پیمان دوستی با ایران داشته باشد از او حمایت می‌کنیم.»

حسن روحانی نیز پیش از این از وجود یک دولت پنهان نام برد که از سوی روحانی «دولت با تفنگ» نامیده شد؛ نامی که همه نگاه‌ها را به سوی سپاه پاسداران متوجه کرد.

حسن روحانی در ژوئن ۲۰۱۷ گفت: «ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ برای این بود که اقتصاد به مردم واگذار شود و دولت از اقتصاد دست بکشد، اما ما چه کار کردیم؟ بخشی از اقتصاد دست یک دولت بی‌تفنگ بود که آن را به یک دولت با تفنگ تحویل دادیم، این اقتصاد و خصوصی سازی نیست... از آن دولتی که تفنگ نداشت، می‌ترسیدند چه برسد به اینکه اقتصاد را به دولتی دادیم که هم تفنگ دارد و هم رسانه را در اختیار دارد و همه چیزی دارد و کسی جرأت ندارد با آنها رقابت کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy