Thursday, Oct 31, 2019

صفحه نخست » بصیرت رهبری به ۴ هفته هم نکشید، محمد جواد اکبرین

akbarain_103119.jpgایران بریفینگ / محمد جواد اکبرین

اوضاع عراق خیلی پیچیده است؛ اما هر چه هست به نفع ایران نیست. یک ماه و نیم پیش «مقتدی صدر» را به دیدار رهبری بردند و با او عکس یادگاری گرفتند. اعتراضات عراق که شروع شد نمی‌دانستند با آن عکس یادگاری چه کنند؛ چون مواضع صدر در عراق نقطه مقابلِ مواضع رسمی ایران بود. فردای آن دیدار، کیهان (که مدیرش منصوبِ رهبری است) در سرمقاله‌ی ۲۰ شهریور۹۸ نوشت: «حضور مقتدی صدر در کنار رهبر معظم انقلاب حاوی پیام مهمی است/صدر سر بزنگاه‌ها درست تشخیص داده و خوب عمل می‌کند/اگر دقت کرده باشید، در این دیدار نیز سرداران سلیمانی و سلامی حضور داشتند! دیدار رهبران مقاومت یکی پس از دیگری با رهبر انقلاب...»


تنها چند هفته بعد و با آغاز اعتراضات عراق و شعارهای معترضان علیه ایران، سردار سنایی‌راد، مسئول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در خبرگزاری سپاه نوشت: #اعتراضات_عراق⁩ در پاره‌ای موارد با شعار‌هایی در ضدیت با ایران اسلامی همراه شد/فرصت‌طلبی برخی بازیگران داخلی مثل جریان "سائرون" برای قبضه قدرت و استفاده ابزاری از معترضان بی‌تأثیر نبود».

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ


مشکل اینجا بود که رهبر جریان "سائرون"، همان «رهبر مقاومت» بود که حضورش در کنار رهبری قرار بود «پیام مهمی» داشته باشد!

معترضان عراقی خواستار سقوط دولت بودند و رسانه‌های حکومت ایران این اعتراضات را فتنه خواندند. نخست‌وزیر عراق هم اعلام کرد که کناره‌گیری نمی‌کند و با برگزاری انتخابات زودهنگام نیز مخالفت کرد. اما مقتدی صدر دیشب در پیامی به نخست‌وزیر نوشت: «گمان می‌کردم درخواستِ انتخابات زودهنگام از تو احترامت را حفظ می‌کند، حالا که اینجور است با کمک فراکسیون‌های پارلمان و عزلت می‌کنیم». همزمان نماینده رهبری در کیهان، در یادداشت امروزش نوشت: «تمامی اسناد و شواهد موجود به وضوح حکایت از آن دارند که فتنه اخیر در عراق از سوی سفارتخانه‌های آمریکا و عربستان مدیریت می‌شود». کیهان البته توضیح نداد که الان «رهبر مقاومت»شان هم با سفارتخانه‌های آمریکا و سعودی همدست شده یا نه؟

اینکه اعتراضات عراق راه به کجا می‌برد موضوع این یادداشت نیست؛ نکته این است که تاریخ مصرف بصیرتِ رهبری و همراهانش اگر در داستان احمدی‌نژاد حداقل ۴ سال اعتبار داشت، در این ماجرا به ۴ هفته هم نکشید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy