Saturday, Nov 9, 2019

صفحه نخست » درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان بر روی پل‌های بغداد

7E95CE62-7FA4-4132-9461-9B49FEC34EC6.jpegبه گزارش خبرنگار العربیه و الحدث در بغداد، تظاهر کنندگان عراقی روز شنبه 9 اکتبر بار دیگر در مناطق مختلف بغداد تجمع کرده و به اعتراضات خود ادامه دادند.

طبق این گزارش نیروهای امنیتی در نزدیکی پل «السنک» در بغداد پایتخت عراق با تظاهر کنندگان که در آنجا تجمع کرده بودند، درگیر شدند.

به گفته شاهدان عینی ده‌ها تن در این درگیری زخمی شدند. رسانه‌های محلی و بین المللی می‌گویند این خشونت‌بار ترین درگیری است که از زمان آغاز دومین مرحله اعتراضات یعنی 25 اکتبر در پایتخت تاکنون میان نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان رخ می‌دهد.

خبرنگار العربیه افزود، نهادهای امنیتی تصمیم گرفتند که کلیه پل‌های بغداد را به جز پل الجهوریه در بغداد که به میدان التحریر منتهی می‌شود را باز کنند.

عراق از 25 ماه اکتبر گذشته شاهد موج دوم اعتراضات علیه «فساد دولت حاکم» و «نفود ایران» در این کشور بوده است، معترضان عراقی که حدود دو هفته قبل از 25 اکتبر نیز دست به اعتراضات گسترده زده بودند توسط شبه نظامیان عراقی وابسته به ایران سرکوب شدند به طوری که حدود 120 تن توسط تک‌تیراندازانی که به گفته برخی عراقی‌ها توسط شبه نظامیان وابسته به ایران،کشته شدند.

تظاهر کنندگان خواستار استعفای کل طبقه حاکم و تغییر قانون اساسی این کشور و منع دخالت‌های ایران در عراق شدند.

دیدبان حقوق بشر عراق روز شنبه اعلام کرد، پس از اینکه پلیس ضد شورش با شلیک نارنجک‌های حاوی گاز اشک آور به سوی معترضان کرد،

شماری از تظاهر‌کنندگان در نتیجه این گاز اشک آور دچار خفگی تنفس شده و به بیمارستان‌ها انتقال داده شدند.

خبرنگار العربیه و الحدث گزارش دادند که نیروهای امنیتی عراق به سوی تظاهر کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy