Friday, Nov 15, 2019

صفحه نخست » وزیر دفاع عراق: طرف سومی در حال کشتن معترضان است

iq_111519.jpgالعربیه - نجاح الشمری، وزیر دفاع عراق روز پنج‌شنبه 14 نوامبر 2019 در یک نشست خبری که در پاریس برگزار شد، گفت طرف سومی در حال کشتن معترضان در این کشور است.

الشمری درباره مرگ 320 نفر و زخمی شدن هزاران نفر از معترضان در شهرهای مختلف عراق گفت که طرف سومی در حال کشتن معترضان است.

او گفت که ارتش عراق وظیفه حمایت از معترضان را به پلیس فدرال محول کرد ولی افرادی از هر دو طرف، توسط طرف سومی مورد هدف قرار گرفتند.

وزیر دفاع عراق توضیح داد اسلحه‌ای که نیروهای امنیتی عراق استفاده می‌کنند می‌توانند افراد را از فاصله 75 تا 100 متری مورد هدف قرار دهند ولی در میان معترضان کشته شده، افرادی هستند که از فاصله 300 متری مورد هدف قرار گرفته‌اند.

الشمری در ادامه گفت: «پس از کالبدشکافی توسط پزشکی قانونی و خارج کردن اشیاء وارد شده به اجسادشان، بقایای گلوله‌هایی پیدا کردیم که از سوی هیچ یک از نهادهای عراقی وارد نشده بود.»

او گفت که این نوع اسلحه‌ها و حتی گلوله‌های اشک‌آور از سوی دولت عراق وارد نشده‌اند.

پیش از این سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود فاش کرده بود که گلوله‌های کشنده ساخت ایران علیه مردم معترض عراق استفاده شده و مقامات عراقی این گلوله‌های ساخت ایران را نه برای متفرق ساختن معترضان، بلکه برای کشتن آنها به کار گرفته‌اند.

در گزارش عفو بین‌الملل آمده که براساس شواهد جدید گلوله‌های اشک‌آور ساخت ایران برای کشتن مردم معترض عراق به کار رفته‌اند. این سازمان در گزارش پیشین خود گفته بود که درباره گلوله‌های دودزای 40 میلی‌متری که برای کشتن معترضان در عراق استفاده شده، بیشتر تحقیق می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

سازمان عفو بین‌الملل پس از آنکه تحقیقاتش نشان داد که دو نوع گلوله اشک‌آور جدید باعث مرگ حداقل 5 نفر طی 5 روز شده‌اند، از مقامات عراقی خواست نیروهای ضد شورش و دیگر نیروهای امنیتی را از به کارگیری این دو نوع گلوله برای کشتن مردم، منع کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy