Saturday, Nov 16, 2019

صفحه نخست » خامنه ای، فلسطین را رها کن، فکری به حال نرخ بنزین کن!

ak_111619.jpgمنشه امیر - رادیو اسرائیل

علی خامنه ای، از گذشت روزگار هیچ نیاموخته و همان حرف هایی را می زند که در دو دهه پیش بر زبان می آورد و همان دیدگاه هایی را بازگو می کند که روح الله خمینی چهار دهه پیش، شعارگونه تکرار می کرد.

بنابراین، علی خامنه ای از هیچ آموزگاری نیز نتواند چیزی بیاموزد و بالاخره حکومت را به فروپاشی خواهد کشاند.

سخنانی که علی خامنه ای در دیدار با شرکت کنندگان در یک همایش اسلامی در تهران، یکی از همان گردهمآیی های پرهزینه ای که رژیم ایران مرتبا برپا می سازد تا شاید در میان مسلمانان جهان بتواند یارگیری کند، در واقع تکرار همان دیدگاه های چهار دهه اخیر او بود، شاید یا یک تفاوت و آن این که وی این بار گفت که قصد نابودی یهودیان را ندارد و فقط می خواهد اسرائیل را نابود کند.

او پیشتر گفته بود که اسرائیلیان، یهودیانی تبهکار و دزد و جانی هستند که از کشورهای دیگر آمده اند و باید اخراج شوند.

احمدی نژاد گفته بود که ساکنان اسرائیل را باید به کانادا و آلاسکا فرستاد.

برخی رسانه های بین المللی، این نکته از سخنان خامنه ای را "نرمش قهرمانانه" توصیف کردند. ولی درست تر می توان گفت که خامنه ای تقیقه کرده و یک دروغ مصلحتی گفته است و بس!

سخنان روز گذشته رهبر حکومت اسلامی خطاب به جهان اسلام و ملت ایران را در سه نکته می توان فشرده کرد:

او می گوید که جهان اسلام به شکاف و فرافکنی مبتلا شده و با مصیبت روبرو گردیده است.

او می گوید هدف حکومت ایران یگانه ساختن دوباره جهان اسلام است

و خامنه ای همچنین می گوید که درست است که جهان اسلامی اندیشه نابودی اسرائیل را به دور افکنده و برخی کشورهای مسلمان با اسرائیل مناسبات گسترده دارند و برخی دیگر، به ویژه امیرنشین های عرب همکاری های آشکار و پنهان خود با اسرائیل را گسترش می دهند. ولی در حکومت اسلامی ایران، حرف مرد یکی است، از اول گفته اند که اسرائیل باید نابود شود و حالا هم همین اندیشه را دنبال می کنند و حتی در این روزهایی که پولی در بساط رژیم ایران باقی نمانده که بتواند شکم مردم را سیر کند، همچنان به کمک های گسترده مالی به سازمان های ترور فلسطینی ادامه خواهد داد.

حرف مرد، یکی است. تغییر نمی کند!

از دیدگاه علی خامنه ای، هیچ مانعی ندارد که نرخ بنزین را سه برابر سازند، تا درآمد دولت بالا رود و رژیم بتواند دلارهای سبز را به موقع به دست سازمان های ترور برساند - فلسطین، مهمتر از شکم گرسنه مادر و کودکی است که یک سال است یک گرم گوشت به دهانشان نرسیده است.

علی خامنه ای، در دیدار با شرکت کنندگان در همایش اسلامی، از جمله می گوید: «از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، همچنان بر این موضع باقی مانده ایم که بدون ملاحظه و رودربایستی، به فلسطین و فلسطینی ها کمک کرده و خواهیم کرد و این کا را وطیفه همۀ دنیای اسلام می دانیم».

بله، حرف مرد یکی است: از روز اول گفته اند نابود می کنیم و هنوز هم شعار می دهند "نابود باید گردد" و می گویند که مهم نیست همه کشورهای عرب و اسلامی به اشتباه خود در نزاع با اسرائیل پی برده و آن را متوقف ساخته یا می سازند، در حکومت اسلامی ایران، حرف مرد یکی است و تغییر نمی کند.

مهم نیست که در دنیا چه تحولاتی رخ می دهد و دنیا با چه دگرگونی هایی روبرو می شود.

این سرکشی رژیم ایران را، در دورانی که خمینی هنوز سرنوشت حکومت و مردم ایران را رقم می زد، دیدیم و از پیامدهای فاجعه بار آن آگاهی داریم.

از روز اول گفت که جنگ با عراق را هنگامی پایان می دهد، که صدام حسین بیاید، در برابرش زانو زند، سر خود را بریده به خمینی تسلیم کند و عراق به کشور تحت تسلط رژیم ایران مبدل شود.شش سال تمام روی این خواسته پای فشرد و بالاخره اعتراف کرد که سرش به سنگ خورده، و جام زهر را سرکشید.

ولی این، برای ملت ایران هزینه بسیار سنگینی داشت: صدها هزار تن دیگر از جوانان ایرانی و مرد و زن، کشته شدند و صدام ده ها شهر ایران را به موشک بست و ویرانی های بسیار به بار آورد.

حالا هم که سی و یک سال از پایان آن جنگ فاجعه بار می گذرد، مردم عراق به خیابان ها آمده و شعار می دهند که حکومت اسلامی ایران برود گور خود را گم کند و از سر مردم عراق دست بردارد.

ولی، حرف مرد یکی است: خامنه ای همچنان می گوید که باید به مقام رهبری جهان اسلام رسید.

خامنه ای در سخنان خود ادعا می کند که جهان اسلام ضعیف شده، زیرا اتحاد و انسجام خود را از دست داده است.

او اشتباه می کند: جهان اسلام هیچگاه متحد نبوده، زیرا هر کشور منافع و مصلحت های خویش را دارد که برتر و مهمتر از هدف های فرا میهنی است.

خامنه ای نمی داند که دنیای اسلام هیچگاه متحد نبوده است.

شکاف و تفرقه و جنگ و جدل، از همان فردای درگذشت پیامبر اسلام، حضرت محمد، آغاز شد که یک نمونه آن قتل حضرت علی امیرالمؤمنین بود و در طول تاریخ اسلامی این کشت و کشتارها همیشه و تا امروز ادامه داشته است.

دنیای اسلام، هرگز متحد و یکپارچه نبوده است.

از روز اول، شیعه و سنی از هم جدا شدند و دین مبین به شاخه های بسیار مبدل گردید و تاریخ اسلام شاهد طولانی ترین جنگ ها بین کشورهای مسلمان بوده است.

مگر داعش مسلمان نیست که این گونه مسلمان کشته است؟

مگر حکومت ایران مسلمان نیست که می رود و با یک حاکم ضد دین به نام بشار اسد دست اتحاد می دهد که مسلمانان سوریه را به قتل برساند؟

مگر کردهای ترکیه و سوریه مسلمان نیستند که اردوغان آن ها را این گونه جنایتکارانه می کشد؟

مگر اهالی افغانستان مسلمان نیستند که طالبان همچنان بمب می گذارند و مسلمانان را هلاک می کنند؟

ولی منظور خامنه ای از آن چه که "وحدت جهان اسلام" می خواند، آن است که همه کشورهای مسلمان دست به دست حکومت ایران بدهند و برخیزند و با یک فوت، اسرائیل را نابود کنند.

چرا به پا نمی خیزند؟

خمینی گفته بود که اگر هر مسلمان یک سطل آب به روی اسرائیل بریزد، این کشور به آسانی غرق خواهد شد.

چرا نریختند، زیرا آن ها هم از حقانیت اسرائیل آگاهی دارند و به دنبال منافع ملی خویش هستند.

علی خامنه ای که این واقعیات را نمی داند، و یا می داند و خود را به کوچه علی چپ می زند، می گوید که رژیم ایران از اندیشه نابودی اسرائیل بیرون نمی رود، زیرا این کشور به صاحبان اصلی آن تعلق دارد و آن صاحبان ادعایی همان آدمکشان فلسطینی ها هستند!

خامنه ای بداند که یک هزار و ششصد سال پیش از ظهور دین مبین حضرت محمد، شهر اورشلیم و بیت المقدس، یعنی نیایشگاه مرکزی یهودیان و نشان آرمان ملی آنان برپا گردیده بود و یک هزار و ششصد سال پیش از آمدن اسلام، یهودیان در این سرزمین زندگی می کردند و فرهنگ و تمدن و تاریخ به وجود آوردند و در آن هنگام، نامی از فلسطینی و عرب در این آب و خاک وجود نداشت.

بنابراین، صاحبان اصلی این سرزمین، اقای علی خامنه ای، همان یهودیانی هستند که دو هزار سال در آرزوی بازگشت نیایش کرده اند و حدود دو قرن پیش جنبش بازگشت به سرزمین پدری در میان یهودیان شکوفا شد و به برپایی دوباره کشوری انجامید که یکی از پایه های اصلی تمدن بشری و آفریننده یکتا پرستی و موازین دین مقدس یهود، و ارزش های اخلاقی والای آن است.

در تورات یهودیان، ده ها بار نام اورشلیم و تقدس آن آورده شده است. در قرآن مجید، حتی یک بار این نام مقدس نیامده است.

چهارصد سال تمام، سرزمین پدری یهودیان، در تسلط امپراطوری عثمانی بود که خود را خلیفه مسلمانان جهان می نامید.

در تمام آن دوران طولانی، اورشلیم و سرزمین اسرائیل یک نقطه دور افتاده و نیمه ویران، و بخشی از سنجک شام، یعنی خاک سوریه امروز، از جانب سلطان عثمانی، همان خلیفه جهان اسلام، محسوب می شد.

چهارصد سال امپراطوری ترک بر این سرزمین فرمانروایی کرد و تنها یک شهر در آن ساخت که همانا رمله شهری در مرکز اسرائیل امروز است.

یهودیان، دوصد سال پیش، هنگامی که بازگشت به سرزمین پدری را از سر گرفتند، آمدند و به تدریج زمین های بایر و نامسکون را آباد کردند، باتلاق ها را خشکاندند، و در بیابان برهوت آبادی و شهرک ساختند و این سرزمین را از نو سرسبز کردند.

همان خاک فراموش شده توسط مسلمانان، از هنگام بازگشت یهودیان، به بهشتی مبدل شده است که آباد و سرسبز و خرم و مرفه است. مردمانی سخت کوش دارد که در علم و تکنولوژی شهره جهان شده اند.

تنها دموکرسی واقعی خاورمیانه را ملت اسرائیل است که در این سرزمین برپا ساخته است!

آقای خامنه ای، خوب گوش کنید: یهودیان، با بازگشت به سرزمین پدری، یکی از نیرومندترین دموکراسی های جهان را برپا کردند.

ولی شما چه کردید؟ شما به ملت ایران خیانت کردید، شما به اسلام و انسانیت خیانت کردید.

یک ملت پاک سرشت و آزادمنش را به زیر قل و زنجیر کشیدید و همه توانایی های ملی ایران را در راه جنگ و خونریزی و نابودی یک کشور و دفاع از آدمکشان به کار گرفتید، و هیچ چیز برای خود ملت ایران باقی نگذاشتید.

حالا می خواهید این سرزمین آباد، این ملت فرهیخته و این همه دستاوردهای بشری را از اسرائیلیان بگیرید و دو دستی تقدیم ترور فلسطینی کنید، تا به خیال شما، حکومت عدل اسلامی برقرار سازد؟

همان حکومت عدل اسلامی که شما در ایران برپا کردید و داعش می خواست در دیگر کشورهای اسلامی برقرار سازد و سرش به سنگ خورد؟

شما می بینید که فلسطینیان، خودشان با خودشان چه می کنند؟

فقط از آدمکشی و جهاد و شهادت سخن می گویند و ملت خود را به فلاکت و ذلتی دچار ساخته اند که ترحم برانگیز است.

می خواهید اسرائیل را، این گل سرسبد را دو دستی به آن آدمکشان تقدیم کنید؟

خامنه ای ادعا می کند که وقتی اسرائیل نابود شد، او قول می دهد که یهودیان نیز بتوانند در کنار فلسطینی ها و مسیحیان در صلح و صفا زندگی کنند.

دستش درد نکند، این سخاوتمندی، پیشکش خودش!

از نخستین روز استقلال اسرائیل، اعراب مسلمان و مسیحی و دروزی و پیروان همه ادیان دیگر، در خاک اسرائیل در کنار یهودیان، با برخورداری از مساوات و همه آزادی ها زندگی می کنند.

در پارلمان نماینده دارند.

در ارتش فرمانده دارند.

در بیمارستان ها پزشک عرب و پرستار عرب و در دانشگاه های اسرائیل استاد عرب کار می کنند و شهروندان مفتخر دموکراسی اسرائیل هستند.

ببینید که خود شما و ترور فلسطینی و برخی کشورهای عرب با اقلیت های دینی و فرهنگی چه کرده اید؟

آیا می توانید به وضع مسلمانان اهل تسنن، در حکومتی که خود را اسلامی می نامد، افتخار کنید؟

آقای خامنه ای، از دلسوزی برای ترور فلسطینی دست بردارید.

ایران را ویران کردید و میخواهید فلسطینیان را نیز نگون بخت تر از امروز کنید؟

بروید و مشکل سه برابر شدن نرخ بنزین را چاره جویی کنید، زیرا ممکن است فردا برایتان خیلی خیلی دیر باشد!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy