Saturday, Nov 16, 2019

صفحه نخست » از آتش زدن "انگشتر آیت الله خمینی" تا فریادهای زن کفن پوش + تصاویر اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین

آتش زدن مجسمه انگشتر آیت الله خمینی در شهر شهریار و تیراندازی در این شهر

بر اساس تصاویر منتشر شده، گروهی از معترضان در شهر شهریار در نزدیکی تهران نمادی از انگشتر آیت الله خمینی را به آتش کشیده‌اند.

همچنین گزارشها از تیرخوردن تعدادی در شهریار حاکی است.

ring.jpg

صحنه هایی از تیرخوردن یک شهروند در اصفهان

بر اساس تصاویر و گفته‌های مخاطبان بی‌بی‌سی در زینبیه اصفهان یک فرد مجروح شده است.

از شدت جراحت و وضعیت او اطلاعی نداریم.گزارش‌های ارسال شده به بی‌بی‌سی فارسی حاکی است که تعداد کشته‌شدگان اعتراض‌های روز شنبه افزایش یافته است.

فریادهای یک زن 'کفن پوش' اهل نجف آباد اصفهان: بنزین که گران می‌شود همه چیز گران میشود

یک زن در نجف آباد اصفهان در اعتراض یه افزایش ناگهانی قیمت بنزین در ایران به روی خود کفن انداخت و در خیابان دراز کشید. او فریاد میزد که میدونید وقتی بنزین گرون میشه، همه چی گرون میشه؟ می‌دونید چه بلای سر زنان سرپرست خانواده می‌آید؟"

او می‌گوید: "من را می برند شکنجه می کنند ولی راه من را ادامه بدهید."''



اعتراض‌ها در شیراز در ارتباط با افزایش بهای بنزین:

1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg

مهم‌ترین تحولات ۲۴ ساعت گذشته در اعتراضات ایران

رادیو فردا - دامنه اعتراض‌های مردم به افزایش قیمت بنزین در ایران روز شنبه گسترش یافت و در بیش از ۵۰ شهر شاهد تجمع و اعتراض بوده‌ایم.

  • در تجمعات روز شنبه حضور ماموران پلیس به شدت افزایش یافت و در برخی شهرها به سوی مردم شلیک کرده‌‌اند.
  • روز جمعه یک نفر در سیرجان کشته شد. گزارش‌های غیررسمی حاکی از کشته شدن پنج نفر در شهرهای اصفهان، بهبهان، کرمانشاه، کرج و شیراز است. یک نفر هم در جاده ساوه هدف گلوله قرار گرفته است.
  • محمدجواد منتظری، دادستان کل کشور و حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی از دخالت «خارجی» در اعتراض‌ها گفته‌اند و معترضان را تهدید کرده‌اند.
  • در اعتراض‌های روز شنبه چند بانک در تهران، اسلام‌شهر، بهبهان و جاده ساوه و یک حوزه علمیه در اصفهان به آتش کشیده شده‌اند.
  • اعتراض‌های آلترناتیو مانند خالی کردن کامیون ماسه در جاده، بستن بزرگراه توسط مردمی که در حال بازی هستند، رقص به نشانه اعتراض و توقف خودرو در خیابان در این دوره از اعتراض‌ها بیشتر دیده شد که به نظر می‌رسد متاثر از تصاویر و رویدادهای اعتراض‌های فرانسه، لبنان و عراق باشند.
  • تصاویری از آتش زدن تصویر رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده و معترضان شعارهایی علیه کمک‌های جمهوری اسلامی به گروه‌های شبه‌نظامی در فلسطین و لبنان سر داده‌اند.

6.jpg7.jpg

اینترنت در ایران در سطح وسیعی قطع شده است. بر اساس گزارش‌ها، اینترنت در اصفهان و نجف‌آباد قطع شده است. گزارش مشابهی در مورد سیرجان منتشر شده و اینترنت تلفن‌های هوشمند نیز دچار اختلال شده‌ است.

در حال حاضر دسترسی به بسیاری از سایت‌های فارسی زبان در ایران نیز غیرممکن است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy