Monday, Nov 18, 2019

صفحه نخست » واکنش فرح پهلوی به اظهارات خامنه‌ای درباره نقش خانواده پهلوی در اعتراضات ایران

farah_111719.jpgفرح پهلوی، آخرین شهبانوی ایران، در گفت‌وگو با رادیو فردا به اظهارات علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی درباره دخالت خانواده پهلوی در اعتراض‌های سه روز گذشته در ایران واکنش نشان داد.

فرح پهلوی شامگاه یکشنبه ۲۶ آبان در این زمینه گفت: «ایشان [خامنه‌ای] باید فکر کند اعتراض‌های مردم در وهله اول برای چه بوده است».

آیت‌الله خامنه‌ای ساعاتی پیشتر گفته بود اعتراض‌های اخیر با تشویق خانواده پهلوی و سازمان مجاهدین خلق صورت گرفته است.

شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی در بیانیه‌هایی از خواسته‌های معترضان حمایت کرده بودند.

فرح پهلوی در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو فردا خطاب به مردم ایران گفت: «در سومین روز آغاز اعتراضات به حق شما مثل هر ایرانی میهن‌دوست دیگر کنار شما و با شما هستم. بدانید که هیچ چیز و هیچ کسی یارای ایستادن در برابر یک ملت را ندارد. به خانواده جان‌باختگان تسلیت و برای مجروحین بهبودی کامل آرزو می‌کنم».

آخرین شهبانوی ایران گفت: «فریاد حق‌خواهی و قدرشناسی معترضان نسبت به پادشاهان پهلوی را ارج می‌نهم و از طرف خودم و خانواده از مردم سپاسگزارم».

ایران از روز ۲۴ آبان شاهد اعتراض‌های گسترده‌ای به افزایش قیمت بنزین بود که در جریان آنها شعارهای تند سیاسی علیه رهبران جمهوری اسلامی سر داده شد.

در این اعتراضات به مانند اعتراض‌های دی‌ماه ۹۶ شعارهایی نیز در حمایت از رضاشاه و خانواده پهلوی سر داده شد.

اعتراض‌های اخیر تاکنون بیش از سی کشته برجای گذاشته و صدها نفر نیز بازداشت شده‌اند.

در همین حال، آخرین ولیعهد ایران در پیامی به مردم ایران اعتراضات به افزایش قیمت بنزین را «نمایشی باشکوه از همبستگی ملی، و تازه‌ترین نمونه از دادخواهی تاریخی ایرانیان در آن سرزمین کهن» خواند.

شاهزاده رضا پهلوی تاکید کرد که «درد» مردم ایران «بیش از آنکه قیمت بنزین باشد، کرامتی‌ست که از دست رفته‌اش می‌بیند».

وی خطاب به مردم ایران گفته است: «شما به درستی دریافته‌اید که تا ایران در اشغال جمهوری اسلامی است، فقر، دروغ، تحریم، بیداد و تبعیض، فساد افسار گسیخته و ستمگری نیز بر کشور حکم‌فرماست. شما به درستی دریافته‌اید که تنها راه رهایی، نه صندوق‌های دروغین رای، که در با هم بودن و سر دادن فریاد دادخواهی در خیابان‌های ایران است».

آخرین ولیعهد ایران تاکید کرد که «هرچه این جنبش ملی حق‌طلبانه، بزرگ‌تر و گسترده‌تر شود» امکان سرکوب آن «برای این فرقه تبهکار و فاسد، سخت‌تر و سخت‌تر خواهد بود».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy