Tuesday, Nov 19, 2019

صفحه نخست » حمله هوایی اسرائیل به مواضع ایران و سوریه

isr_111919.jpgبی بی سی - وزارت دفاع اسرائیل می گوید روز چهارشنبه به تلافی راکت های شلیک شده از سوریه حملات "وسیعی" علیه نیروهای قدس ایران و نیروهای مسلح سوریه انجام داده است.

ارتش اسرائیل در توییتی نوشت: "در جریان حمله به اهداف تروریستی ایران و سوریه، یک سیستم دفاع موشکی سوریه آتش گشود، که علیرغم اخطارهای مشخص برای خودداری از این کار بود. در نتیجه شماری از توپخانه های ضدهوایی سوریه منهدم شد."

خبرگزاری رسمی سانا در سوریه هم به نقل از منابع نظامی نوشت: "در ساعت ۱:۲۰ صبح چهارشنبه، جنگنده های اسرائیلی... مجاورت شهر دمشق را با شماری از موشک ها هدف گرفتند."

یک مقام نظامی سوریه به سانا گفت که پدافند هوایی این کشور بیشتر موشک های جنگنده های اسرائیل را در آسمان دمشق، پایتخت، منهدم کرده است.

سانا این حمله را "سنگین" توصیف کرد و یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در دمشق می گوید صدای چند انفجار مهیب را شنیده است.

اسرائیل روز سه شنبه گفته بود که چهار موشک شلیک شده از سوریه به سوی شمال اسرائیل را با سیستم های دفاعی در آسمان منهدم کرده است.

سرهنگ آویچای آدرایی سخنگوی ارتش اسرائیل در توییتی نوشت: "جنگنده های اسرائیلی به ده ها هدف نظامی متعلق به نیروی قدس ایران و ارتش سوریه در داخل خاک سوریه حمله کردند، از جمله به سامانه های موشکی زمین به هوا، قرارگاه های فرماندهی، انبارهای تسلیحاتی و پایگاه های نظامی که در واکنش به شلیک راکت از سوریه به سوی اسرائیل بود."

نیروی قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران است.

خبرگزاری سانا نوشت که در اثر حمله اسرائیل سه نفر مجروح شده اند.

اسرائیل می گوید در سال های اخیر صدها حمله در سوریه علیه اهداف ایران و محموله های تسلیحاتی ایران برای شبه نظامیان حزب الله انجام داده است. این کشور بارها در مورد استقرار نظامی ایران در سوریه هشدار داده است.

آقای آدرایی گفت: "حمله دیروز ایران به خاک اسرائیل با پرتاب موشک... بهترین شاهد بر علت واقعی حضور ایران در سوریه است. حضور ایران تهدیدی علیه امنیت اسرائیل، ثبات در منطقه و (حتی) رژیم سوریه است."



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy