Wednesday, Nov 20, 2019

صفحه نخست » ایران اینترنشنال: مجموع کشته‌ها تا ۲۷ آبان تنها در چهار بیمارستان کرج ۱۱۸ نفر بوده

foori2_112019.jpgاختصاصی ایران اینترنشنال: منابع آگاه و فعالان حقوق بشر به ایران اینترنشنال اعلام کردند که ماموران وزارت اطلاعات روز ۲۶ آبان ۳۶ پیکر معترضان در ایران را با یخچال گوشت از بیمارستان تامین اجتماعی تهران خارج کرده‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که به ایران اینترنشنال رسیده، ماموران اطلاعاتی از خانواده کشته شدگان خواستند تا برای تحویل جنازه‌ عزیزانشان ۴۰ میلیون تومان به عنوان حق دولت پرداخت کنند و به آنها گفته شده که حق برگزاری مراسم تشییع یا گفتگو با رسانه‌ها را ندارند.

به گفته این منابع آگاه تا ۲۷ آبان ماه، مجموع کشته‌ها در چهار بیمارستان سجاد کرج، شهریار، بیمارستان مدنی کرج و بیمارستان البرز کرج ۱۱۸ تن معترض بوده است.

یشتر، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود اعتراض‌ها در مورد افزایش قیمت سوخت و سرکوب متعاقب آن موجب کشته شدن حداقل ۱۰۶ نفر در سراسر ایران شده است. این سازمان افزود: «ممکن است رقم واقعی بسیار بیشتر از این باشد.»

علیرضا میریوسفی، مسئول بخش رسانه‌‌ای دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، گزارش‌‌های بین‌المللی درباره اعتراض‌های سراسری را «بی‌اساس» دانست و ارقام آن را «ساختگی» خواند.

میریوسفی روز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «ادعاهای بی‌اساس و ارقام ساختگی از سوی نهادهای مغرض غربی، عزم دولت را در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی محتاطانه و در عین احترام به حقوق بشر مردم، از جمله استفاده آزادانه از حق اعتراض در فضای صلح‌آمیز، متزلزل نمی‌کند.»

در همین حال وزارت خارجه کانادا در پاسخ به سوال ایران ‌اینترنشنال در ارتباط با موضع دولت این کشور درباره اعتراض‌های سراسری ایران اعلام کرد خواستار رفع محدودیت‌های اینترنتی و امنیتی از سوی جمهوری اسلامی است.

این وزارتخانه روز چهارشنبه ۲۹ آبان‌ماه در همین زمینه اظهار کرد: «کانادا نگران اعتراض‌های فعلی در ایران و به خصوص پاسخ حکومت به آن است. از نیروهای امنیتی می‌خواهیم که خویشتنداری نشان داده و دولت نیز محدودیت‌ها بر اینترنت و خدمات تلفن همراه را بردارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy