Thursday, Nov 21, 2019

صفحه نخست » پیام‌های مخاطبان بی‌بی‌سی بعد از وصل شدن تدریجی اینترنت

mobile.jpgبی‌بی‌سی فارسی - • ما یک گروه در بخش طراحی و پشتیبانی سایت داشتیم. حدود ١۵ نفر مشغول کار بودند و دست کم ١٠ سایت فروشگاهی و خدماتی از طریق تیم ما پشتیبانی و مدیریت می‌شد. اما این چند روزه به علت قطعی اینترنت هم دفترکارمان تعطیل شده هم صاحبان سایت‌ها از عدم پشتیبانی آنها گله کردند. من از مشهد هستم. تصحیح میکنم: ما از زندان مشهد هستیم.

• من از دانشجویان دانشگاه شریفم. یک هفته است که کاملا از تحقیقاتم و نوشتن پروپوزال دکترام باز مانده‌ام و به علت نزدیکی به ددلاین دانشگاه مقصدم نگران از دادن فرصت اپلای کردن هستم. ضمن این که فرصت مصاحبه اینترنتی با یکی از استادها را هم از دست دادم.

• من در یک شرکت بازرگانی کار می‌کنم، در این چند روز قطع شدن اینترنت، هیچ دسترسی به ایمیل‌ها نداشتیم و این یعنی فلج شدن کار ما. وضعیت شرکت طوری شده که هر آن ممکن است بگویند دیگر نیابید و اخراج شویم. ضرر قطع شدن اینترنت در این چند روز اخیر قطعا ده‌ها برابر سوختن چند بانک و پمپ بنزین بوده. متاسفم برای خودم که کشورم دست چنین دیکتاتورهایی افتاده.

• از تهران: نبود اینترنت یکی از ترس‌هایی بود که من برای کارهای پژوهشی خودم داشتم. اینترنت تهران وصل شده ولی واقعا توهینی که دولت با این کارش بهمون کرد فراموش نشدنی است!

• از کرج: سلام اینترنت ما فیبر نوریه و وصل شده. من از ایران برایتان پیام میفرستم. دانشجوی دانشگاه تهران: تاثیر زیادی روی زندگیم نداشت. قطعی چند روزه ولی به شعورم بسیار توهین شد و حس بی‌ارزش بودن بهم دست داد. مطمئن شدم این حکومت رو یک مشت جلاد بی‌همه چیز هدایت میکنند.

• از تهران: سلام من دانشجوی ارشد دانشگاه شهید بهشتی هستم و روی پایان نامه‌ام کار می‌کنم و این چند روز از تمام تحقیقاتم برای کارم به خاطر نبودن اینترنت ماندم.

• ما در این پنج شش روز در نبود اینترنت، در تاریکی مطلق به سر میبردیم.انگار دستی روی گلویمان بوده و در حال خفه کردنمان بود. هیچ راه ارتباطی و پیام‌رسانی با اعضای خانواده و دوستان و آشنایان نداشتیم. حتی امکان یک گوگل ساده را نداشتیم از موتورهای جستجو ایرانی به هیچ نتیجه ای نمی‌رسیدیم. رسما مملکت یک هفته تعطیل بود.

• من ادمین یک پیج هستم. توی این پنج، شش روز از کار و زندگی کاملا افتادم و به معنای واقعی زندگی کاری و شخصیم فلج شد. هنوز اینترنت شهرما قطع است و من با vpn کانکت شدم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy