Friday, Nov 22, 2019

صفحه نخست » اعتراضات مردمی: مقایسه واکنش پمپئو با اعضای دولت روحانی

pompeo_112119.jpgپمپئو: ویدئوها و عکس‌های خود را به "تلگرام" ما بفرستید، آزار معترضان را علنی خواهیم کرد

گرچه طبق گزارش رسانه‌های داخل ایران، اعتراض‌های خیابانی فروکش کرده است اما در مقابل امروز یک آذر، پس از نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور، افرادی حاضر در نماز جمعه با راهپیمایی تیغ انتقادهای خود را متوجه دولت حسن روحانی کردند، علیه وی شعار دادند و از سوی دیگر حوادث اخیر را محکوم کردند.

یورونیوز - مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در توئیتی به زبان فارسی نوشت: معترضان شجاع ایران! ویدئوها، عکس‌ها و اطلاعات خود را پیرامون سرکوب اعتراض‌ها توسط رژیم ایران برای ما بفرستید.

وی در این توئیت تاکید کرده است که ایالات متحده آمریکا، آزار معترضان را علنی و محکوم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا، در ادامه این توئیت آدرسی در تلگرام را برای دریافت عکس‌ها، ویدئوها و اطلاعات منتشر کرده است.

برایان هوک: تحریم مسئولان ایرانی را بررسی می‌کنیم

برایان هوک، مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۳۰ آبان به بی‌بی ‌سی فارسی گفت: «ما تحریم مسئولان ایران و کسانی که در سرکوب اعتراض‌های اخیر دست داشته‌اند را بررسی می‌کنیم.»

وی همچنین با اشاره به اعتراض‌های سال‌های گذشته، تصریح کرد: « ما سعی کردیم از اعتراض‌های سال‌های پیش درس بگیریم و به حکومت ایران اعتماد نکنیم. ما با در اختیار گذاشتن ابزار ارتباطی توانستیم که حتی با قطع اینترنت در ایران، مردم بتوانند با ابزاری که ما در اختیارشان گذاشتیم در ارتباط باشند.»

وی تاکید کرد که همچنان فن‌آوری‌هایی را برای اینکه مردم ایران که بتوانند با دنیای خارج در ارتباط باشند در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

اصلاح طلبان حکومتی در باره اعتراضات مردمی چه می گویند:

سفارت ایران در لندن: از سه شبکه تلویزیونی فارسی زبان شکایت می‌کنیم

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا در توئیتی اعلام کرد که از شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من و تو به آفکام (نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در بریتانیا) شکایت خواهند کرد.

وی دلیل این شکایت مدعی شد که این شبکه‌ها تحولات اخیر ایران را به‌طور مغرضانه تحریف کرده‌اند و علیه نهادهای مدنی ایران دعوت به خشونت گسترده کرده‌اند.

مشاور رئیس جمهوری ایران و مقایسه اعتراض‌های اخیر با عملیات فروغ جاودان

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری ایران در توئیتی اعتراض‌های یک هفته اخیر را با عملیات فروغ جاویدان مجاهدین خلق در اواخر جنگ ایران و عراق تشبیه کرد و نوشت: «خیال کردند عملیات فروغ جاودان ۲ را کلید زده‌اند ولی حالا به خوبی فهمیدند که در واقع عملیات مرصاد ۲ کلید خورده‌است.»

روحانی معترضان را ایرانی را «دشمنان» خطاب کرد

حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در همپائی با رهبر انقلاب در سخنان چهار شنبه خود «دشمنان و بیگانگان» را به ایستادن درپشت سر اعتراض های جاری در اکثر استان های کشور متهم کرد .

به گفته رسانه‌های دولتی ایران ؛ روحانی دراین سخنان اعلام داشت که دولت بر این باصطلاح «ناآرامی‌ها» پیروز شده که بوسیله دشمنان خارجی شعله‌ور گردیده است .

از سوی دیگر بر اساس اخبار خبرگزاری ایسنا ،فرمانده نیروهای انتظامی تهران دستگیری بسیاری از «رهبران اصلی آشوب‌های اخیر در پایتخت» را مورد تاکید قرار داد و افزود: «این اشخاص از جمله اشرار و برهم زنندگان نظم عمومی هستند که قاطعانه با آنها برخورد خواهد شد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy