Thursday, Dec 5, 2019

صفحه نخست » انتشار تصاویر از فعالیت گروه مسلح حزب ترکستان اسلامی

بی بی سی - حزب ترکستان اسلامی، گروه عمدتا اسلام‌گرای افراطی اویغور که با القاعده مرتبط دانسته می‌شود و در سوریه فعالیت دارد، ویدیوی تازه‌ای را منتشر کرده که جنگجویان این گروه را مشغول جنگ در افغانستان نشان می‌دهد.

این ویدیو که ظاهرا مربوط به نوامبر ۲۰۱۹ است، عمدتا مونتاژ عکس‌هاییست که جنگجویان و خانواده‌های این گروه را نشان می‌دهد.

اما ویدیو همچنین ادوات نظامی را نشان می‌دهد که ظاهرا جنگجویان این گروه از نیروهای امنیتی افغانستان بدست آورده‌اند.

10024287_02.jpgحزب اسلامی ترکستان یک سازمان افراط‌گرای اسلامی است که توسط تندروان اویغور در غرب چین تاسیس شده است و چین، اتحادیه اروپا، آمریکا، بریتانیا، روسیه و پاکستان آن را یک گروه "تروریستی" می‌دانند. اهداف اعلام شده این گروه ایجاد دولت مستقل به نام "ترکستان شرقی" در سین کیانگ چین است.

مرکز این گروه در زمان حاکمیت طالبان کابل پایتخت افغانستان بود و از همان زمان روابط نزدیکی با القاعده داشته است.

در ویدیویی تازه‌منتشر شده از سوی این گروه، ده‌ها جنگجوی حزب ترکستان اسلامی با خودروهای نظامی دیده می‌شوند که به نظر می‌رسد متعلق به نیروهای امنیتی افغانستان است. اسلحه‌های ضبط‌ شده از جمله سلاح‌های نوع MI۶ و نیز در دست این جنگجویان دیده می‌شود.

در شماری از این تصاویر سربازان کودک در کنار جنگجویان مسن‌تر دیده می‌شوند.

2.jpeg3.jpegاین نخستین بار نیست که حزب ترکستان اسلامی، تجهیزاتی را که از نیروهای امنیتی افغانستان بدست آورده‌اند، به نمایش می‌‎گذارد.

سال گذشته این گروه ویدیوی جنگی از افغانستان منتشر کرد که در آن هاموی‌های نظامی ارتش افغانستان را که این گروه در نبردها بدست آورده بود، نشان می‌داد.

ویدیوی تازه همچنین تصاویری از یک اردوگاه آموزشی این گروه را هم نشان می‌دهد. تصاویر این اردوگاه، تاسیسات پابرجای را نشان می‌دهد که در یک محوطه مستحکم قرار دارد. تصاویر این اردوگاه را در درجات مختلف آب و هوا نشان می‌دهد که بیانگر آن است که یک مکان موقتی نیست.

اما مشخص نیست که این اردوگاه و تصاویر ضبط‌ شده در کجای افغانستان موقعیت دارد. اراضی که در این تصاویر دیده می‌شود بیشتر شبیه مناطق شمال‌شرقی به‌ویژه ولایت بدخشان افغانستان است.

در ماه فوریه سال گذشته نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کردند که حملات هوایی گسترده‌ای را روی مراکز آموزشی گروه طالبان در ولایت بدخشان انجام داده‌اند.

مقامات آمریکایی گفته بودند که در این مراکز جنگجویان حزب اسلامی ترکستان آموزش می‌بینند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy