Friday, Dec 6, 2019

صفحه نخست » فیس‌بوک صفحه عربی خامنه ای را بست

FB_120619.jpgالعربیه - شبکه اجتماعی فیس‌بوک روز جمعه 6 دسامبر 2019 صفحه عربی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران را به دلیل نقض قوانین بست. این صفحه حدود 100 هزار دنبال‌کننده داشت.

در ماه‌های گذشته درخواست‌های زیادی از شبکه‌های اجتماعی برای بستن حساب رهبران و مقامات ایران که این شبکه‌ها را برای شهروندان این کشور بسته ولی خود از آنها برای تبلیغ حکومت تهران استفاده می‌کنند، ارائه شده بود.

توئیتر روز یکشنبه 3 نوامبر 2019 و ساعاتی پس از بستن حساب شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب‌الله لبنان، حساب جنبش حماس فلسطین را به دلیل مخالفت با قواعد و اصول این شبکه اجتماعی بست.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

سخنگوی این شرکت اعلام کرد: « در توئیتر جایی برای سازمان‌های تروریستی غیرقانونی و افراط‌گرایی خشونت‌بار نیست و این شرکت سابقه طولانی در اتخاذ اقداماتی جدی از طریق سازوکاری که افراد، شرکت‌ها و تکنولوژی را به کار می‌گیرد، دارد.»

اینستاگرام هم صفحه قاسم سلیمانی و صفحه دخترش و صفحات مجازی برخی شخصیت‌های سیاسی در ایران را مسدود کرده بود. رهبر ایران، فرماندهان عالی رتبه سپاه از جمله کسانی هستند که با محرومیت از طرف این شبکه اجتماعی مواجه شدند.

همچنین پس از آنکه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، خبرهایی درباره احتمال مسدود شدن صفحه‌های اجتماعی او منتشر شد.

آنطور که خبرگزاری‌های بین‌المللی اعلام کردند، دولت آمریکا در نامه‌ای به شرکت‌های فیسبوک، توییتر و اینستاگرام از آنها خواسته تا در اولین فرصت صفحات فعال و رسمی محمدجواد ظریف را مسدود کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy