Friday, Dec 6, 2019

صفحه نخست » طرح فروش ساعتی صندلی اتوبوس‌ها، صندلی اتوبوس هم نصیب آنهایی می‌شود که پول بیشتری دارند

bus_120119.jpg-مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی گفته بطور آزمایشی در «مسیر نیایش- جنت آباد و ونک‌ـ‌ آزادی» فعالیت خواهد کرد.

-وی از این طرح به عنوان یکی از راهکارهای حل معضل افزایش جمعیت مسافران شهری نام برده و گفته که هنوز آمار دقیقی از میزان افزایش این جمعیت ندارد.

- در صورت اجرای این طرح، قشر متوسط و تنگدست جامعه که عمدتا با وسایل نقلیه‌ی عمومی رفت‌ و آمد می‌کنند، نیز حتی نباید روی صندلی اتوبوس‌ها بنشینند چرا که این صندلی‌ توسط افرادی با تمکن مالی بیشتر از آنها، قبلا رزرو شده است!

کیهان لندن- انحصارطلبی حکومتی از تصرف صندلی‌های مدیریت و اموال عمومی، اکنون به فروش صندلی اتوبوس‌های شرکت واحد به افرادی رسیده که تمکن مالی برای ررزو صندلی اتوبوس‌ها را دارند! در پی افزایش قیمت بنزین، سازمان اتوبوسرانی پایتخت، تحت عنوان سیستم DRT قرار است صندلی‌ اتوبوس‌ها را به صورت «ساعتی» و با قیمتی بالاتر به متقاضیان بفروشد!

انحصار‌طلبی دستگاه‌های حکومتی از تصرف منابع و مخازن کشور و تصرف صندلی‌های مدیریتی و قدرت، اکنون به «درآمدزایی» از فروش صندلی‌های اتوبوس‌های شرکت واحد، در پی گران‌شدن قیمت بنزین رسیده است!

در پی افزایش قیمت بنزین و در نتیجه افزایش جمعیت مسافران وسایل نقلیه‌ی عمومی، سازمان اتوبوسرانی عمومی تهران، نه تنها قیمت بلیت اتوبوس‌ها را پایین نیاورده بلکه اقدام به فروش صندلی اتوبوس‌ها با قیمت بالاتر نیز کرده است!

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

پیمان سنندجی مدیرعامل اتوبوسرانی تهران به خبرگزاری فارس یکی از راهکارهای مدیریت افزایش تعداد مسافران وسایل نقلیه‌ی عمومی را فروش صندلی به مسافران خواند و گفت: «یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.»

وی این «راهکار» را یکی از راهکارهای زیادی دانست که پیش‌بینی شده است!

سنندجی همچنین گفته که «در حال حاضر آمار دقیقی از تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم.

آنگونه که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی تهران شرح داده، این فروش صندلی در ساعات اوج ترافیک تهران صورت می‌گیرد‍ و قرار است در همین آذرماه راه‌اندازی شود.

به گفته‌ی سنندجی، نرخ بلیت این صندلی‌ها کمی بیشتر از اتوبوس‌های معمولی است ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود است!

او درباره سودهای اجرایی شدن این طرح گفته است: «خرید صندلی و رزرو آن سبب می‌شود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیش‌بینی کنیم.»

سنندجی ادامه داد: «بطور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش می‌یابد. بر همین اساس می‌توانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلی‌های اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین می‌توانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ را یک صندلی برای خود خریداری کنند.»

به گفته‌ی سنندجی، این طرح در «مسیر نیایش‌ـ جنت آباد و ونک‌ـ‌ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند» به صورت آزمایشی آغاز می‌شود و مسافران می‌توانند به صورت اینترنتی در اتوبوس‌های بین‌شهری هم بلیت رزو کنند.

آنطور که مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران گفته، قرار است سرویس‌های دربستی مربوط به سرویس ادارات نیز «ساماندهی» شوند و «براساس بررسی‌ها مسیرهایی مشابه که اتوبوس‌های آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.»

در صورت اجرای این طرح، قشر متوسط و تنگدست جامعه که عمدتا با وسایل نقلیه‌ی عمومی رفت‌ و آمد می‌کنند، نیز حتی نباید روی صندلی اتوبوس‌ها بنشینند چرا که این صندلی‌ توسط افرادی با تمکن مالی بیشتر از آنها، قبلا رزرو شده است! شکاف عمیق طبقاتی حاصل از بی‌تدبیری و عدم مدیریت دستگاه‌های حکومتی، جامعه‌ی ایران را به یک بمب ساعتی بدل کرده که همچون اعتراضات سراسری آبان‌ماه امسال، فقط به رفتن حکومت و پایان این شرایط حاضرند رضایت بدهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy