Monday, Dec 9, 2019

صفحه نخست » "محمد" برای نخستین‌بار در فهرست ده اسم محبوب برای نامگذاری نوزادان در آمریکا

120919B_top.jpgصدای آمریکا - برای نخستین بار، نام «محمد» به فهرست ده اسم محبوب برای نوزادان پسر در آمریکا راه پیدا کرد. این آمار از ۶۰۰ هزار والدینی که در سال ۲۰۱۹ اسامی کودکان خود را با سازمان «بیبی سنتر» (Baby Center) به اشتراک گذاشته اند به دست آمده است.

به گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان، نام «محمد» هر سال در این فهرست بالاتر می آید. این سازمان می گوید اسامی عربی محبوب‌تر شده اند.

نام «عالیه» نیز در اسامی دختران رتبه دهم را کسب کرده است.

لیندا موری، مدیر بخش جهانی «بیبی سنتر» در بیانیه ای خبری توضیح داده است که خانواده های مسلمان «اکثرا نام نخستین فرزند پسر خود را محمد می گذارند تا به پیامبر اسلام ادای احترام کنند و به زندگی کودک خود خیر و برکت ببخشند.» نام محمد در آمریکا با املاهای مختلف نوشته می شود و تمامی املاها در این آمارگیری گنجانده شده است.

سازمان تأمین اجتماعی آمریکا نیز یکی از مراکزی است که نام های محبوب را منتشر می کند اما این سازمان هر املاء منحصربه‌فرد را به عنوان نامی جداگانه می سنجد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

این سازمان هنوز فهرست نام‌های محبوب امسال را منتشر نکرده است اما آمار سال ۲۰۱۸ نشان می دهد نام «محمد» که در سال ۲۰۰۰ رتبه ۶۲۰ را داشت در سال ۲۰۱۸ به رتبه ۳۴۵ صعود کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy