Friday, Dec 20, 2019

صفحه نخست » جاسوس ایران در سوئد راهی زندان شد

spy_122019.jpg«رغدان الهریشاوی»، شهروند عراقی-سعودی با حکم دادگاهی در سوئد به جرم جاسوسی برای ایران به دو سال و نیم زندان محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس، جرم این مرد ۴۶ ساله جمع‌آوری اطلاعات درباره پناهندگان ایرانی به ویژه اعضای گروه «الاحواز» بوده است.

خبر بازداشت آقای الهریشاوی ۱۵ آبان ۹۸ اعلام شد ولی بر اساس اطلاعیه آژانس اطلاعات سوئد او ۸ اسفند ۹۷ بازداشت شده بود.

به گفته مقام‌های قضایی سوئد، این فرد در طول چهار سال گذشته در پوشش فعالیت برای یک نشریه عربی از اقدامات فعالان عرب ایرانی از جمله حضور آنها در نشست‌هایی در بلژیک، هلند، دانمارک و سوئد عکس و فیلم تهیه می‌کرده است.

نشریه عربی که آقای الهریشاوی برای آن کار می‌کرد، به صورت اینترنتی منتشر می‌شد. نام این نشریه اعلام نشده است.

مقام‌های سوئدی می‌گویند او علاوه بر فعالیت در نشریه اینترنتی، با برخی رابطان وزارت اطلاعات ایران در تماس بوده و ملاقات حضوری داشته است.

در حکم دادگاه اشاره شده که بر اساس فعالیت‌ها و گزارش‌های آقای الهریشاوی، احتمالا «افراد زیادی از اعضای گروه الاحوازی» در معرض خطر قرار گرفته و ممکن بوده این اطلاعات منجر به «شکنجه و حتی کشته‌شدن» اعضای خانواده این افراد منجر شود.

گروه «جنبش عربی آزادیبخش الاحواز» فعالیت‌های خود را از سال ۱۳۸۴ شروع کرده است. این گروه می‌گوید برای «استقلال استان خوزستان و جدایی آن از ایران مبارزه» می‌کند. جمهوری اسلامی ایران این گروه را «تروریستی» می‌داند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy