Wednesday, Dec 25, 2019

صفحه نخست » رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: «خود را برای یک رویارویی جنگی محدود با ایران آماده می سازیم»

isr_122519.jpgرادیو اسرائیل - ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل ارزیابی کرد که رژیم ایران ممکن است در آینده ای نه چندان دور، با اسرائیل در یک جنگ محدود درگیر شود و ارتش اسرائیل از هم اکنون خود را برای چنین روزی آماده می سازد. رئیس ستاد کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت که رژیم ایران با سوء استفاده از هرج و مرجی که در عراق حکمفرما می باشد، به انتقال جنگ افزار از طریق خاک آن کشور به سوریه و از آن جا به حزب الله لبنان ادامه می دهد.

ژنرال کوخاوی در سخنرانی امروز خود (چهارشنبه) که در یک نهاد دانشگاهی در مرکز اسرائیل سخن می گفت، به تشریح برخی جزئیات آمادگی های دفاعی ارتش اسرائیل پرداخت و از جمله گفت: «ارزیابی می کنم که امکان وقوع یک رویارویی نظامی با حکومت اسلامی ایران در آینده نزدیک، امری خارج از احتمال نباشد و بنابراین، خود را برای چنین احتمالی آماده می سازیم».

رئیس ستاد این سخنان را در آیین یادیود پانزدهمین فرمانده ارتش اسرائیل زنده نام امنون لیپکین شخک بیان کرد.

ژنرال کوخاوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت که رژیم ایران همچنان به پیشبرد برنامه های اتمی خود ادامه می دهد و در برابر کم اعتنایی جامعه جهانی، برنامه های خود را برای ساخت کلاهک اتمی و نصب آن در موشک های جنگی همچنان پیش می برد و به این توانایی نزدیک، و نزدیک تر می شود و باید جلوی آن را گرفت.

رئیس ستاد که درباره توان عملیاتی ارتش اسرائیل سخن می گفت، در اشاره به جبهه های دیگری چون سوریه و عراق که امنیت اسرائیل را تهدید می کنند، گفت: «ارتش اسرائیل عملیات دفاعی خود در سوریه را دنبال می کند و اجازه نخواهد داد که سپاه قدس و چریک های وابسته به آن، برای همیشه در سوریه مستقر گردند.

ژنرال کوخاوی گفت که پا گرفتن توان نظامی رژیم ایران در عراق نیز یک مشکل اساسی است و اسرائیل نسبت به این امر نیز هشیار می باشد و می کوشد نیت های رژیم ایران را خنثی سازد.

او گفت که سپاه قدس با استفاده از هرج و مرج عراق و بخش هایی از آن کشور که قدرت مرکزی در آن جا هیچ نفوذی ندارد، می کوشد مسیری را برای ادامه قاچاق اسلحه به سوریه دنبال کند. رژیم ایران بدون آن که کسی در داخل عراق محدودیتی برایش ایجاد کند، به قاچاق اسلحه ادامه می دهد و اسرائیل می کوشد از ادامه آن جلوگیری کند.

این نخستین بار است که یک مقام ارشد نظامی یا سیاسی در اسرائیل، این چنین آشکارا می گوید که اسرائیل در خاک عراق نیز برای خنثی کردن تلاش های نظامی رژیم ایران، فعال است.

در مورد وقوع یک جنگ احتمالی و تاثیر آن بر مردم پشت جبهه، ژنرال کوخاوی گفت که در چنین درگیری، مردم پشت جبهه در اسرائیل هدف آتشباری های بسیار سنگین قرار خواهند گرفت و اسرائیل باید برای دفاع از شهروندان خویش بر آمادگی ها بیافزاید.

رئیس ستاد گفت که گرچه اکثر موشک هایی که دشمن از آن سخن می گوید، کارایی ندارد، ولی از آن جا که به سوی نواحی مسکونی شلیک می شود، هنگامی که به هدف بخورد موجب ویرانی های بسیار می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy