Wednesday, Dec 25, 2019

صفحه نخست » سقوط یک جنگنده ارتش ایران؛ اخبار ضدونقیض درباره سرنوشت سرنشینان

crash_122519.jpgصدای آمریکا - گزارش‌های رسانه های ایران حاکی است که یک فروند جنگنده ارتش در روز چهارشنبه ۴ دی ماه در دامنه کوه سبلان اردبیل سقوط کرده است.

رسانه های داخل ایران گزارش دادند که یک مقام مسئول در استانداری اردبیل سقوط یک فروند هواپیما در این استان را تائید کرده است.

ارتش ایران در بیانیه ای این هواپیمای نظامی را «یک فروند جنگنده میگ-۲۹» اعلام کرد که «در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت» دچار سانحه شده و علت آن را «شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه» عنوان کرد.

این در حالی است که خبرگزاری ایرنا در گزارش خود نوشت «این هواپیما که به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود، صبح امروز از پایگاه شهید فکوری تبریز برخاست و ساعت ۹ صبح در اردبیل سقوط کرد.»

آسوشیتدپرس پیشتر در گزارشی نوشته بود که ناوگان هوایی ایران دارای مجموعه‌ای از هواپیماهای نظامی ساخت آمریکاست که پیش از انقلاب جمهوری اسلامی خریداری شده بود. همچنین ایران دارای هواپیماهای «میگ» و «سوخو» ساخت روسیه نیز هست.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

بنابر گزارش‌ها، لاشه این هواپیما در دامنه قله «بابا مقصود» از رشته کوه سبلان دیده شده و جستجو برای خلبان این جنگنده ادامه دارد.

با این حال اخبار متناقضی از وضعیت سرنشینان این هواپیما منتشر شده است از جمله خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از مسئولان امنیتی استان اردبیل نوشت که خلبانان و سرنشینان هواپیمای جنگی ارتش زنده هستند. از سوی دیگر روزنامه ایران خبر داد که خلبان این جنگنده کشته شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy