Monday, Dec 30, 2019

صفحه نخست » دروغپردازى صداوسيمايى رسانه امروزنما، علی افشاری

article3.jpgرسانه امروز نما كه از سوى كارمند سابق صداى آمريكا منتشر مى شود در اقدامى شبيه بخش ٢٠:٣٠ صداى سيماى جمهورى اسلامى در حالى كه در برنامه حضور نداشته است، به روايت تحريف آميزى از تجمع عده اى از ايرانيان ساكن واشنگتن دى سى مقابل دفتر حفاظت منافع جمهورى اسلامى پرداخته و با خلاف واقع گويى آشكار جورى وانمود كرده است كه بنده در برنامه مشتركى با هواداران شوراى ملى مقاومت و حزب كمونيست كارگرى حضور يافته ام و يا اين برنامه محصول برنامه ريزى مشترك نيروهاى جمهورى خواه منطقه واشنگتن دى سى بوده است. اين ادعاها كذب محض است. برنامه فوق توسط جمعى از فعالان واشنگتن دى سى برگزار شد و نيروهاى جمهورى خواه نه در سازماندهى آن نقش داشتند و نه براى شركت در آن فراخوان دادند. اين برنامه هيچ ارتباطى به گروه هاى جمهورى خواه نداشت. البته كسانى كه شركت كردند عمدتا به لحاظ فردى جمهورى خواه سكولار هستند. در اين برنامه كه فراخوان عمومى براى ان داده شده بود و ابتدا خانم منير مشايى و فرامرز رفيعي پوستر آن را منتشر كردند، بنده به صفت شخصيت حقيقى شركت كردم. طبيعى است در برنامه اى كه همگان مى توانند شركت كنند امكان شناسايى هويت أفراد شركت كننده قبل از شروع برنامه نيست. ازاينرو بنده نمى دانستم افرادى از سازمان هاى فوق ممكن است در برنامه شركت كنند و البته برايم مهم هم نبوده و نيست. مهم برگزار كنندگان بودند كه مى دانم نه تنها تعلقى به گروه هاى ياد شده ندارند بلكه موضع مخالفى هم دارند. موضع شخصى مخالف من عليه مواضع و ديدگاه هاى گروه هاى يادشده هم آنقدر روشن است كه بى نياز از توضيح است. اما مشكلى ندارم در برنامه اى باشم كه اعضاى گروه هاى فوق و اساسا هر سازمان سياسى ديگرى كه مخالفش هستم به صفت فردى حضور داشته باشند. آنها هموطنان من هستند و همانقدر كه من حق دارم در برنامه عمومى شركت كنم، آنها هم دارند. سخنرانى من نيز به تقاضاى برگزار كنندگان در خود برنامه و بدون برنامه ريزى قبلى انجام شد.


در تجمع فوق كليه پلاكاردها و شعار ها با موضوعات همبستگى با اعتراضات آبان ٩٨، همدردى با خانواده هاى جان باختگان، گراميداشت شهداى حركت اعتراضى اخير، تقاضا براى آزادى زندانيان سياسى و عقيدتى، محكوميت استبداد و همراهى با خواست معترضان در تغيير جمهورى اسلامى بود و بر خلاف برنامه هاى ديگری که در زمان مشابه در واشنگتن دی سی برگزار شد، گرايش سياسى به سمت رضا پهلوى و يا سياست زدايى از حركت اعتراضى آبان ٩٨ و سرپوش گذاشتن بر جنايت دولت آدمكش اعتدالى ها در آن وجود نداشت و ويژگى فراگروهى و فراجريانى داشت.


اما دليل و انگيزه اين اقدام غير حرفه اى و غير اخلاقي رسانه أمروز نما را مى دانم كه متاسفانه بارها و بارها تكرار شده و عملا بعد از دوره اوليه فعاليت به يك گروه فشار رسانه اى تبديل شده است. به همين دليل به غير از مصاحبه در دوره اوليه فعاليت اين رسانه تقاضا براى مصاحبه هاى بعدى را نپذيرفتم.

گرداننده اين رسانه در موضعى پارادوكسيكال شيفتگى زيادى به رضا پهلوى و سازمان مجاهدين خلق دارد و از سوى ديگر مخالف دو آتشه انقلاب بهمن ٥٧ و ستايشگر حكومت استبدادى شاهان پهلوى است. مواضعى كه من عليه بازسازى سلطنت مطلقه پهلوى ها و منجى سازى از رضا پهلوى اتخاذ كرده ام وى را به خشم آورده و به زعم خود به تخريب من روى آورده است كه صد البته گره بر باد زده و نشان داده اين أمروز نما كه در واقع ديروز نما است بيش از پيش از ويژگى هاى يك رسانه دور شده و ابزار تصفيه حساب گرداننده آن با هر كسى مى شود كه به رضا پهلوى بگويد بالاى چشمش ابرو است!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy